sağlıklı yaşamın önemli sırları

|Ⓢєччαh|

MiM
Yönetici
Admin
Tema üyesi
1-Suyu seviniz. Güne iki bardak su içerek başlayıp, gün boyunca 2-2,5 litre su tüketmeye çalışınız.
*
2-Her sebze ve meyveyi mevsiminde en az iki defa tüketiniz. Doğanın tamamını
kullanmış sayılırsınız.
*
3-Çocuklar için sütü, büyükler için de özellikle yoğurdu her gün sofranızdan
eksik etmeyiniz. Yaşamın sırlarından biri olan probiyotikleri bünyenize
almış olursunuz.
*
4-Hasta olmasanız bile, şifalı otları/bitkileri kullanarak vücut direncinizi
(immün sistemi) kuvvetli tutunuz.
*
5-Evinizde kurutulmuş nane, ıhlamur, adaçayı, kekik,kuşburnu, fesleğen,
keten tohumu, zencefil, çörekotu, günlük, yeşil çay ile soğan ve sarımsağı
her zaman bulundurunuz. Her gün bunlardan en az birini kullanmaya çalışınız
ki bunlar vücudunuzun koruyucu şövalyeleridir.
*
6-Sarımsak, soğan, tere, maydanoz, nane, dereotu, roka, fesleğen türü
yeşillikleri fazla tüketiniz. Bunlar vücudunuzun yakın korumalarıdır.
*
7-Salatanızı mümkün olduğu kadar çok çeşitten oluşturunuz.
*
8-Hazır çorbalar yerine kendi yaptığınız çorbaları tercih ediniz. Gıdanın
en doğalını elde etmiş olursunuz.
*
9-Kış için ev yapımı domates salçasını tercih ediniz. Domates harika bir
antioksidandır.
*
10-*Katkı maddeleri içeren gıdaları, mevsim dışı sebze ve meyveleri fazla
tüketmeyiniz. Bünyenizi fazla dinamitlememiş olursunuz.
*
11-Yılda dört kez, on beş gün hiç et tüketilmemesi yararlıdır.
*
12-Günlük 3-4 adet badem, ceviz ve fındık almanız sizi her daim kuvvetli
kılar.
*
13-Haftada en az 2 kez bakliyat ve balık tüketmeğe çalışınız.
*
14-Sıcak yemekler için toprak, çelik ve cam kapları tercih ediniz.
*
15-Kış aylarında tulum peyniri, portakal, limon, greyfurt, mandalina ve
kuşburnu tüketimini artırınız.
*
16-Kışın dışarıda işleriniz yoğun ise; güne pekmez içerek başlayınız. Bu
uygulama vücudunuzun antifrizidir.
*
17-*Zihinsel çalışıyorsanız kuru üzüm yiyiniz. Beyniniz enerjisiz kalmasın.
*
18-Ekmek tercihinizi kepekliden yana kullanınız. Bağırsaklar kepekli tam
posalarla tanışsın.
*
19-Her sabah 20 dakika derin nefes alıp verme çalışması yapılması, her nefes
alımlarında 4-5 saniye nefesin içimizde tutulması çok yararlıdır. Doğru
nefes aldığın kadar hafiflersin.
*
20-Sabahları ofis ve evinizi 5 dakika tam havalandırarak maksimum düzeyde
oksijen, günlük 30 dakika tempolu yürümekle de tüm organlarınızı
kazanırsınız.
*
21-Gülmeyi hiç ertelemeyiniz.
*
22-Gece uyku ortamının karanlık olması, yorgunluk durumlarında ise öğleyin
kısa süreli uykular iyidir. Vücudumuzdaki pek çok restorasyon işlemi gece,
kısa süreli uykularda da günlük tamiratlar yapılmaktadır.
*
23-Fırsat buldukça toprağa çıplak ayakla basınız. Tüm olumsuzluklarınız
toprağa geçer.
*
24-Her gün 5 dakika gözlerinizi kapatıp hiçbir şey düşünmemeyi öğreniniz. Bu
sizin yeniden doğumunuz gibidir.
*
25-Yaşamınız boyunca, vücudunuzu çok kötü üşütmemeye çalışınız.
*
26-Kahvaltı masanızda balı her daim bulundurunuz. Bin bir çiçeğin özütüdür.
*
27-Yağ tercihinizi genelde zeytinyağından tarafa kullanınız. Vücudunuz hep
bunu bekler.
*
28-Kahvaltının mutlaka tam yapılması, öğle öğününün orta, akşam öğününün de
hafif alınması her daim iyidir.
*
29-Tuz ve şekeri bünyenize ölçülü alınız. Bunların azı karar fazlası hep
zarardır.
*
30-Margarinleri kullanmamak cildinize, kalbinize ve damarlarınıza
verdiğiniz en büyük ödüldür.
*
31-Günlük bir elma ve bir havucun bünyenizde harikalar yaptığını
unutmayınız.
 

[TB] Benzer konular

Üst