PEUGEOT 306-307 İKİNCİ EL DEŞERLENDİRMESİ...

  • Konbuyu başlatan Resulehasret
  • Başlangıç tarihi
R

Resulehasret

Guest




Peugeot 306 ve 307

Peugeot’nun kompak sınıfında yer alan 306 ve 307 modellerini 2. el piyasında oldukça ucuza bulmak mümkün. 2001 yılında son kullanıcının beğenisine sunulan 307, her açıdan dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Özellikle iç mekan genişliği, güvenlik donanımı ve dış tasarımıyla rakiplerinin kokulu rüyası olmuştu. Havayastıklarından ESP’ye kadar olan tüm aktif ve pasif güvenlik donanım ögelerinin seri üretimde yer alması 307’yi 306’dan farklı kılıyordu. 307’nin rakiplerine oranla üstünlükleri arasında rahat ve kolay sürüş özelliği ve geniş iç mekan boyutları yer alıyor. Ön koltuklardaki diz ve ayak boşluğu mesafesi çok iyi hesaplanmış. Arka koltuklarda durum pek de farklı değil, diz ve ayak boşluk mesafesi rahat bir seyahat için tasarlanmış. 306’da ise durum farklı. Diz ve ayak boşluk mesafeleri oldukça dar tutulmuş. Buna karşın 2. el piyasasında 306 modelinin fiyatı 307’ye oranla daha düşük olduğu görülüyor. 1997 yılından beri üretimde olan 109 Bg. üreten 1.6 litrelik benzinli motor 2. elde tavsiye edilen motor seçenekleri arasında yer alıyor. Aynı zamanda 2.0 Hdi motor seçeneği de 2. elde tercih edilen 306 modelleri arasında yer almaya devam ediyor. 306’nın bu dizel motor seçeneği (2.0 Hdi) 307’de geliştirilerek 107 Bg. güç elde edilmiş. 2004 yılında EU4 emisyon normuna uygun olan 109 Bg. üreten 1.6 litrelik dizel motor seçeneği piyasaya sürülmüştür. 306 ve 307’nin 2. eldeki en olumsuz yanları fren performanslarının yetersiz oluşudur. Fiyatının kalite farkından dolayı yüksek olmasına rağmen 2. elde 306 yerine 307 tercih edilmelidir.
Değerlendirme:
+ Sürüş Özelliği, Dizel Motor Seçeneği
- Koltuk Rahatlığı (306), Fren Performansı
Motor Seçenekleri:
Benzinli: 1.1 (60 Bg.), 1.4 (75 Bg.), 1.6 (89, 109 Bg.), 1.8 (100 Bg.), 2.0 (121, 163 Bg.)
Dizel: 1.9 D (69 Bg.), 1.9 dt (90 Bg.), 1.9 Hdi (109 Bg.), 2.0 Hdi (90, 107, 136 Bg.).
Model Bilgileri:
1993: 306 3 ve 5 kapılı olarak piyasaya sürüldü.
1994: 60 Bg üreten 1.1 litrelik motor piyasaya sürüldü.
1997: Makyajlandı, SW versiyonu ve 10 Bg. üreten 1.6 litrelik benzinli motor piyasaya sürüldü.
2001: 307 modeli1.6 (109 Bg.), 2.0 (136 Bg.) ve 2.0 Hdi (90, 107 Bg.) motor seçenekleriyle piyasaya sürüldü.
2002: 307 SW versiyonu ve 1.4 (75 Bg.), 1.4 Hdi (68 Bg.) motor seçenekleri piyasaya sürüldü.
2003: 307 CC 2.0 (136, 177 Bg.) piyasaya sürüldü.
2004: 1.4 (88 Bg.) ve 1.6 Hdi (109 Bg.) motor seçenekleri piyasaya sürüldü.
Arıza İstatistiği:
Motor yağının azalması.
Fren balatalarında erken aşınma
Fren borularında aşınma
Özet:
306’da egzost sistemi aşınmalarına sıklıkla rastlamak mümkün fakat bu durum 307’de değişiyor. 307’nin egzost sisteminde olumsuz bir hasar veya paslanmaya rastlanmıyor. Hem 306’da hem de 307’de fren tertibatı oldukça fazla sorun yaratan aksamların başında geliyor. Her olumsuzluğa rağmen gerek 306 gerek 307 2. elde kompak sınıfın vazgeçilmezleri arasında yer almaya devam ediyor. 306 mı? Veya 307 mi? sorularının yanıtı kuşkusuz fiyat farkına rağmen 307 olmalıdır.
 

[TB] Benzer konular

Üst