Meyve Suyunun Etiketini Okumadan İçmeyin..!

Meyve suyunun etiketini okumadan içmeyin


Her içeceğin meyve oranlarının farklı olduğunu ve bu ayrımın etikette yer aldığını belirten MEYED, tüketicilere “etiketi okuyun” uyarısında bulunuyor.

Meyve suyu sektöründe faaliyet gösteren 35 firmayı, tek çatı altında toplayan Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) meyve suyu ve benzeri içecekler arasında bilinçli bir seçim yapılması konusuna dikkat çekiyor.

Meyve suyu ve benzeri içecekleri; “Meyve Suyu”, “Meyve Nektarı”, “Meyveli İçecek”, “Aromalı İçecek” ve “Toz İçecek” olmak üzere beş farklı kategoride değerlendirdiklerini belirten MEYED Başkanı Alaaddin Güç, bu kategorilerin de farklı meyve oranlarına sahip olduğunu ve bu oranların da etikette yer aldığını hatırlatıyor.

Türk Gıda Kodeksi’ne göre, sadece meyve oranı yüzde 100 olan içeceklerin “meyve suyu” kategorisine girdiğini söyleyen MEYED Başkanı Alaaddin Güç, meyve oranı yüzde 25-99 olanların “meyve nektarı”, yüzde 10-24 olanların “meyveli içecek”, yüzde 0-9 olanların “aromalı içecek” ve yüzde oranı 0 olanların ise “toz içecek” olarak sınıflandırıldığına dikkat çekiyor. Güç, son yıllarda Türkiye ve AB ülkelerinde bu kategori farklılığın ambalaj üzerindeki etikette yer aldığını ve tüketicilerin bu bilgilere dikkat etmesi gerektiğini vurguluyor.


Meyveye ulaşmanın en pratik yolu: Meyve Suyu !

Tatlı bir sıvı gıda olmasından dolayı zaman zaman kalorili olarak algılanan meyve suyunun, meyveden dönüşen bir içecek olarak, sağladığı kalorinin aynı ölçüde olduğu, uzmanlar tarafından gözleniyor. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından da, günde en az 5 porsiyon meyve ve/veya sebze yenmesi, buna alternatif olarak aynı yoğun besin değerlerine sahip olan meyve suyunun içilmesini öneriyor.

Potasyum, magnezyum gibi mineraller yönünden zengin olan meyve suyu, meyve çeşitlerine göre içeriğinde barındırdığı A, C, E ve folik asit gibi vitaminler ile sıvının enerjiye hızlıca dönüşmesini sağlıyor.

Buna karşılık düşük şeker seviyesiyle yağ içermeyen meyve suyu, yine meyve çeşidine göre değişiklik gösteren polifenol, karoten ve antioksidan seviyesini yükselten antosiyanin gibi etkili doğal bileşikler ile de bir sağlık dopingi niteliği kazanıyor. Kuvvetli bir kahvaltı edemeyen kişilere, özellikle bir bardak meyve suyu içmeleri öneriliyor. Böylece vücut, güne başlarken ihtiyacı olan enerjiyi en pratik şekilde alabiliyor. Yoğun bir günün ardından alınacak meyve suyu ise akşam yorgunluğu ve gerilimini atmaya yardımcı oluyor.
 

[TB] Benzer konular

Üst