Matematikte neden başarılı olamıyoruz

  • Konbuyu başlatan senarist081
  • Başlangıç tarihi
S

senarist081

Guest
Söz konusu hastalığın adı Dyscalculia; matematik öğrenme bozukluğu. Beyingücü Dergisi, bu konuyu gündeme getiren popüler eğitim ve bilim yayınlarından biri olarak dikkat çekiyor. Daha önceki sayılarında Dyscalculia´nın ne olduğuna dair yazılara yer veren dergi son sayısında Dyscalculia´nın üzerinde çalışmalar yapılan güncel bir olduğu hatırlatılıyor. Dergi bu sayısındadyscalculia’nın belirtilerini hatırladıktan sonra tedavi yöntemlerine de değiniyor.

Dyscalculia’nın Belirtileri

Sayılarla çalışmada zorluk Matematiksel sembollerin kafa karıştırması Basit bilgileri uygulamada zorluk (toplama, çıkarma, çarpma, bölme) Mantık açısından matematikte zorlanma Zamanı anlatmada zorluk Yönlerle ilgili zorlanma Matematikteki genel kavramları anlayamama ve hatırlayamama Stratejik planlamada beceri eksikliği (örn: satranç oynarken) Sayıların geçtiği öğrenmelerde hafıza zayıflığı Dyscalculia Nasıl Teşhis Edilir? Öğretmen veya anne-baba çocukta yukarıdaki semptomları fark ettiyse çocuğun bu bozukluğa sahip olup olmadığını kolayca aydınlatabilir. İlk adım olarak aile doktorunuza danışabilirsiniz. Muhtemelen sizi bir uzmana yönlendirecektir. Uzman birtakım testler yaparak bu bozukluğun var olup olmadığını saptayabilir.

Dyscalculia’sı olan bir çocuk ortalama yahut ortalamanın üstünde bir zekâya sahiptir. Fakat matematik alanında bu başarısını açığa çıkaramaz. Bu noktaya dikkat etmek gerekir.


Dyscalculia Nasıl Tedavi Edilir?

Dyscalculia teşhisi konulan çocuğa devlet okulunda genellikle IEP (Bireysel Eğitim Planı) verilir ki çocuk bu sayede özel bir eğitimciden bireysel matematik alanında özel eğitim alabilsin. Dyscalculia’nın tedavisi yoktur, fakat zamanında fark edilip müdahale edilirse bu çocuklar matematik öğrenebilir ve fonksiyonel hale gelebilirler. Genellikle öğretim, çoklu duyulara ilişkin metotlar ve diğer alternatif metotlarla öğretiliyor ve matematik becerisi kazandırılmaya çalışılıyor. Nitekim basmakalıp öğretiler dyscalculiası olan çocuğa hiçbir yarar sağlamayacaktır.


Dyscalculiası olan çocuğuma nasıl yardım edebilirim?

* Evde matematik oyunları oynayın, genel kavramları gözden geçirin ve pratik yapın. Matematiğe temas etmek yani matematiği hayatın içine almak çocukların en azından basit kavramları algılamalarını kolaylaştıracak bir yoldur.

* Düşündürücü problemler üzerinde çalışın. Resim boyayarak ya da çizim yaparak çocuğunuzun problemi anlamsına yardımcı olabilirsiniz. Çocuğunuzun matematiksel bir algıyla resim çizimlerine veya grafiklere bakmasını sağlayın ve problemi çözmeden önce çocuğunuzun kullandığınız materyalleri anlaması için zaman verin.


* Çocuğunuza problemi sesli bir şekilde okutun ve bunun çocuğunuza yardımcı olup olmadığını inceleyin. Problemi anlayabilmesi için günlük hayattan örnekler verin. Çocuğunuzun zihnine sayıların iyice yer etmesi için grafiklerle süslenmiş kağıtlar kullanabilir ve türlü oyunlar geliştirebilirsiniz. Çocuğunuzun öğretmeniyle görüşebilir, ödev olarak karışık ve dağınık olmayan worksheetler vermesini isteyebilir ve görsel herhangi bir şeyle çocuğunuzun meşgul olmasını engelleyebilirsiniz.

* Dyscalculiası olan çocuğunuza yapabileceğiniz en önemli şey asla vazgeçmemek olacaktır. Unutmayın ki; farklı öğretme metotlarıyla her şey öğrenilebilir!



Kaynak:Haber5.com
 

[TB] Benzer konular

B

Büþra

Guest
Ynt: Matematikte neden başarılı olamıyoruz

Matematiği anlamamızda güçlük çekmemizin nedeni;ilkokul 1. sınıftan beri sadece sözlü olarak ifade edilmesi,soyut bir şekilde anlatılmasıdır..Tüm çocuklar 12 yaşına kadar "somut işlemler dönemi" ndedir..Ve soyut kavramları anlamakta güçlük çekerler..Resim dersleri'nde yapılan "ip baskısı" neden üniversite yıllarına kadar unutulmuyor da hemen hemen her gün gerek okulda olsun gerek yaşadığımız hayatta karşımıza çıkan "çarpım tablosu" neden unutuluyor?(lise de olupta çarpım tablosu bilmeyen birçok kişi var çevremde)Nedeni gayet açık:Çocuklar resim dersi'ndeki "ip baskısı" nı yaparak,yaşayarak öğreniyorlardı.. :)Ama matematik öyle değil..Anlatılıp geçiliyordu..Anlatılanları sadece %21 akılda kalır..Yaşayarak öğrenilenlerin ise %98..

Bir de "öğrenilmiş çaresizlik" olayı var...Matematiği taa 1.sınıftan beri anlayamayacağımızı kafamıza yerleştirdik mi tamamdır artık!! Beynimizi matematiği algılamaya engellemeyi başarmış oluruz..
Teşekkürler Tarık Hocam..
 
Üst