JaponLarın Zayıf KaLma SırLarı !

  • Konbuyu başlatan SUNFLOWERS
  • Başlangıç tarihi
S

SUNFLOWERS

Guest
İşte Japonların kilo almadan yıllarca genç kalmalarının sırları..
Gözlerinizle yiyin
Japonların yemek sırrı yavaş ve ufak parçalarla küçük porsiyonlarda yemek.. Yemeğinizi yavaş yerseniz beyninizde tokluk hissi oluşacak ve az yiyeceksiniz. Kaloriyi azaltmak acı vermez. Ekstra bir yiyecek yemeksizin çikolata cips bisküvilerin yerine meyve sebze ve çorbaları tercih edebilirsiniz.

Küçük porsiyonlar
Porsiyon güçtür. Japonlar yemeklerini küçük tabaklarda ve kaselerde alırlar. Akşam yemeklerinde herşey azar azar tadılır. Ufak porsiyonlar belki de sağlıklı yaşamalarının ve zayıf kalmalarının en önemli yoludur. Araştırmalara göre ise büyük servislerde sunulan yemekler bitirilmeye çalışıldığınmdan kilo almaya neden oluyor. Büyük tabaklarda servis edildiğinde kişi % 45 daha fazla yiyebiliyor. Bu hem iyi hem de kötü haber! Düşünmeden yenildiği için kötü yiyeceklerin değerini değiştirmeye yardımcı olduğu için iyi haber. Daha az yemeye alışılabilir öyl değil mi?
Temel besin kaynağı pirinç
Japon diyetinde pirincin büyük yeri var. Bir kişi günde 6 kereden fazla pirinç yiyebilir. Kahvaltı dahil hemen hemen her öğünde küçük bir kasede pirinç servis edilir. Yağ oranı düşük kompleks karbonhidrata sahip pirinç birkaç kalorinin yükselmesine neden olabilir. Hamur işi ve bisküvileri göbeklenmeye neden olabileceği için azaltmanız gerekir. Kalbe yararlı yağlar içeren pirinç Japonya'da sadece haşlanarak yenir yağ eklenmez.



Sebzeler lezzetlidir
Japon kadınları haşlanmış karışık sebzeleri yemeye bayılırlar. Kırmızı biber kabak taze fasulye patlıcan soğan domates yeşil biber salata havuç ıspanak pancar şalgam patates mantar deniz sebzeleri patates gibi sebzeler beslenme alışkanlıklarında önemli yer tutar. Bir öğünde en az 4-5 farklı sebze yemeği servis edilir. Hiç kimse sabah kahvaltısında salata yemenin veya çorba içmenin garip olduğunu düşünmez.

Ana yiyecek balık
Özellikle somon tuna sardalya uskumru ve ringa balığı gibi yağlı balıklar kalbe yararlı o****-3 kaynağıdır. Japonlar dünyanın % 2'sini oluşturmalarına rağmen dünya balığının % 10'unu tüketirler. Dolayısıyla Japonlar daha az kırmızı et tüketirler ve kırmızı etin neden olabileceği hastalık risklerinden korunurlar.

Soya yararlıdır
Soya yetiştirilmeye ve tüketilmeye başladığından beri kırmızı et kadar yararlı olduğu ancak daha az yağ içeridiği biliniyor. Bu nedenle Japon yemeklerinde daha çok soya yağı kullanılır. Bunun yanı sıra soya mayalanmış çorba olarak da tüketilir.

Sağlıklı tatlılar
Japon tatlıları mevsim meyvelerinin karışımıdır. Dondurma ve kek gibi tatlı türlerini daha çok seven Japonlar tatlıdan sonra bir fincan Japon yeşil çayı içmeyi ihmal etmez. Sadece birkaç düzenleme ile Japon diyetinizi uygulayabilir ve daha sağlıklı yaşayabilirsiniz. Öncelikle her yerde olan beyaz yerine kahverengi pirinç tüketin. Sushi'yi tercih ederken 2-3 damla soya sosu ilave etmeniz yeterli olacaktır.
 
S

samimi

Guest
Ynt: JaponLarın Zayıf KaLma SırLarı !

bence yapı meselesi bu
bazı insan ne yapsa kilo veremiyor
bazısı da ne yese kilo alamıyor...
 
S

SUNFLOWERS

Guest
Ynt: JaponLarın Zayıf KaLma SırLarı !

samimi' Alıntı:
bence yapı meselesi bu
bazı insan ne yapsa kilo veremiyor
bazısı da ne yese kilo alamıyor...
Samimi,doğrudan metabolizma hızıyla orantılı!
Birde spor çok önemli!
 
Ynt: JaponLarın Zayıf KaLma SırLarı !

Japonlar mı zayıfmış... :)

Samimi hocama katılıyorum yapı meselesi de mühim... Ben de çok yerim ama kilo alamam kolay kolay... İşin spor kısmını zaten köyde yapıyoruz çalışarak... :) Hayat şartları da önemli... 12 saat evde, iş yerinde oturup 12 saat de uyuma olursa elbette ki şişman olur kişi...

Acıkmadan yemesek, doymadan kalksak çıta gibi oluruz... :) Sünnete uygun yaşasak her şey daha da iyi olur bizler için...

Emeğinize sağlık...
 
Üst