Hafıza İçin En İyi ve En Kötü Yiyecekler...

Hafıza için en iyi ve en kötü yiyecekler


Eğer, kafanızın karışık olduğu bir anda doğru karar vermek istiyorsanız, kara kara düşüneceğinize ne yediğinize dikkat edin. Daha da iyisi ne yiyeceğini ve yenemeyeceğini iyi bilin:

Cemal DEMİR'in haberi

Evet doğru, alışveriş listeniz, yapılacaklar listenizle doğrudan alakalı. Çünkü yiyecekler, vücudunuzdaki en açgözlü enerji tüketicisine yani beyninize, ateşe odun atar gibi etki eder. Journal of Physiology bülteninde yayınlanan araştırmaya göre, vücut ağırlığımızın yüzde 2'sini oluşturan beynimiz, enerjimizin yüzde 20'sine el koyuyor.

Gıda uzmanları David Zinczenko ve Matt Goulding, bu araştırma ışığında hazırladıkları listeyle, doğru gıda tercihleriyle verimliliğin yüzde 200 artırılabileceğini belirtiyor. Bu listedekileri yerseniz, ruh sağlığınızda çöküşü durdurup, hafızanıza kuvvet verebilir, kendinizi iyi hissetiren hormonlarınızı harekete geçirebilirsiniz. İşte o yiyecekler:


**Çabuk hafıza için:

*Bunu için: Kahve

Taze bir kahve en önde gelen beyin yakıtıdır. İngiliz araştırmacılar, sadece bir bardak kahvenin dikkati toplamaya yardım ettiğini ve problem çözme yeteneğini artırdığını buldular. Atalarımız boşuna, 1 fincan kahvenin 40 yıl hatırı var dememiş yani.

*Bundan uzak durun: Çok fazla kahve ve enerji içecekleri

Hiç hayatınızda herhangi bir şeyin aşırısının iyi olduğunu duydunuz mu? Kahve de öyle. Enerji içecekleri ve aşırı kahve en başta uyku düzenini bozar. Uyku, beyin bilgisayarınızın kendini "restart" yaptığı zamandır. Düzenli yapmazsanız, programlar karışır ya da donar, kilitlenir.


**Uzun vadeli hafıza için

*Bunu yiyin: Yaban mersini.

Mavi meyveli yaban mersini içinde barındırdığı antioksidanlarla, beyninizin radikal hasarlardan korunma mekanizmasını güçlendirir ve Alzheimer ve Parkinson hastalıkları riskini azaltır. Ayrıca bilişsel süreci (Türkçesi: düşünme süreci) geliştirir. Yaban, yaban mersini, özel tarım alanlarında yetiştirilenlerden daha fazla ve güçlü antioksidan içeriyor. Yaban mersini temmuz ayında olgunlaşır da nerde yetişir? Mersin belki? Onu da siz bulun!

*Bundan uzak durun: Ham ya da henüz olgunlaşmamış yaban mersini yemeyin.


**Hızlı düşünmek için

*Bunu yiyin: Som balığı ya da uskumru balığı

Yağlı balıklarda bulunan Omega-3 yağ asidi, beyindeki doku inşaatının hammadelerinden. Yani, düşünme gücünüzü yükseltir. Somon balığında bol bulunan niacin maddesi, Alzheimer hastalığına karşı iyi gelir.

*Bundan uzak durun: Tam yağlı ve dondurma.

Bütün yağlar eşit yaratılmamıştır. Doymuş yağlı yiyeceklerden uzak durun. Doymuş yağlar, beyne kan ve yiyecek taşıyan damarları tıkar. Üzgünüz ama dondurmada beyne iyi gelen bir yiyecek değil.


**Sakinleşmek için

*Bunu Yiyin: Az yağlı yoğurt ya da fındık-ceviz.

Slovakyalı bilim adamları, iki grup insandan ilk gruba 3 gram lysine ve arginine aminoasiti, ikinci gruba ise bunun sahtesini verdiler. Stres hormonlarının kan ölçümleri, amino asit verilen grup üyelerinin ikinci gruba göre konuşma süresince ve sonrasında yarı yarıya daha az kaygılı olduklarını ortaya koydu. Yoğurt en iyi lysine kaynağıdır. Ceviz fınfık paketi aslında arginine amino asidi dolu.

*Bundan uzak durun: Gazoz - kola

Amerikan Kamu Sağlığı Bülteninde yayınlanan bir araştırmaya göre günde 2 buçuk kutu kola ya da gazoz içenlerin, bunları nadir içenlere göre 3 katı daha fazla depresyon ve endişe yaşıyor. Yani kolaya mola verin.


**Konsantrasyon için

*Bunu için: Nane çayı

Araştırmalara göre nane kokusu konsatrasyonu geliştiriyor. Karanlık çökmeden Ankara'ya varmanız lazım ama siz daha Bolu civarındasınız. Bir araştırmaya göre, nane kokusu sürücüleri daha dikkatli daha az kaygılı yapıyor.

*Bundan uzak durun: Şekerleme

Şekerli yiyecekler, glikoz oranını aniden artırır. Uzun vadede, bir düşüp bir azalan şeker oranı, şuurunuzu bulanıklaştırır.


**Keyif ve tebessüm için

*Bunu Yiyin: Roka - Ispanak

Roka, pazı, ıspanak gibi B vitamini zengini lifli yeşillikler, keyif hormonlarının üretim meclisi üyeleri serotinin, dopamine ve norepinephrine depoları. Bilimsel araştırmalar B6 vitamini eksikliğinin asabiyet, hırçınlık ve hatta depresyon sebebi olabileceğini gösteriyor.

*Bundan uzak durun: Beyaz çikolata

Aslında saf kakao içermediği için beyaz çikolata çikolata bile değil. Dolayısıyla normal çikolatanın serotonin etkisini kendisinden boşuna beklemeyin. İlla ki çikolata yiyecekseniz, hakikisini yani koyu renklisini yiyin. Ancak fazla kakao fazla mutluluk kimyası demek. Yani bu çıkışın aynı sertlikte düşüşü var bir de...


**Keskin duygular için

*Bunu yiyin: Bir kaşık keten tohumu

Keten, beyin de haz da dahil duygusal enformasyonun geliştiği korteksin çalışmasını güçlendiren sağlıklı yağ alphalinoleic maddesince en zengin besin. Algılarınızın güçlenmesi için salataya serperek ya da içeceğinizle karıştırarak tüketebilirsiniz.

*Bundan uzak durun: Alkol

Alkol ve algı birbirine ters şeyler. Biri varsa diğerini unutun.


(Haber 7)
 

[TB] Benzer konular

T

tetri bici

Guest
Ynt: Hafıza İçin En İyi ve En Kötü Yiyecekler...

teşekkürler çok güzel bir konuya değinmisiniz emeğinize sağlık
 
B

Büþra

Guest
Ynt: Hafıza İçin En İyi ve En Kötü Yiyecekler...

Allah razı olsun Hocam..Yararlı bilgilerdi..
 
N

NuRu_FuRKaN

Guest
Ynt: Hafıza İçin En İyi ve En Kötü Yiyecekler...

faydali bilgiler icin tesekkurler
 
Ynt: Hafıza İçin En İyi ve En Kötü Yiyecekler...

Rica ederim...

Rabbim cümlemizden razı olur inşallah...
 
K

kumsaati

Guest
Ynt: Hafıza İçin En İyi ve En Kötü Yiyecekler...

çok önemli bilgilerdi gerçekten
elimizin altında bulunması gereken bilgilerden

Sağ/olasın abim emeğine sağlık..
 
Üst