Fazla Tarçın Tüketmenin 6 Yan Etkisi

fussilet

Active Member
Yönetici

Tarçın, Cinnamomum ağacının iç kabuğundan yapılmış bir baharattır .

Yaygın bir şekilde popülerdir ve daha düşük bir diyabet, kanser ve kalp hastalığı riski de dahil olmak üzere bazı etkileyici sağlığa yararlarıyla ilişkilendirilmiştir

İki tür tarçın vardır:

  • Sinameki: “Düzenli” tarçın olarak da bilinir, bu en yaygın kullanılan türdür.
  • Seylan: “Gerçek” tarçın olarak bilinen Seylan, daha hafif ve daha az acı bir tada sahiptir.
Çin tarçını, Seylan tarçından çok daha ucuz olduğu göz önüne alındığında, süpermarkette daha yaygın olarak bulunur.

cassia tarçın küçük ila orta miktarlarda yemek için güvenli olsa da, çok fazla yemek, kumarin adı verilen yüksek miktarda bileşik içerdiğinden, sağlık sorunlarına neden olabilir.



Araştırmalar, çok fazla kumarin tüketmenin karaciğerinize zarar verebileceğini ve kanser riskini artırabileceğini buldu


Ayrıca, çok fazla Cassia tarçın yemek, diğer birçok yan etkiye bağlanmıştır.

İşte çok fazla Cassia tarçın yemenin 6 olası yan etkisi.



1. Karaciğer Hasarına Neden Olabilir

Sinameki (veya normal) tarçın, zengin bir kumarin kaynağıdır.

Öğütülmüş Cassia tarçın kumarin içeriği, çay kaşığı başına 7 ila 18 miligram (2.6 gram) arasında değişebilirken, Seylan tarçın sadece az miktarda kumarin ( 6 ) içerir.

Kumarin tolere edilebilir günlük alımının yaklaşık 0.05 mg / pound (0.1 mg / kg) vücut ağırlığı veya 130 kiloluk (59 kg) bir kişi için günde 5 mg'dır. Bu, sadece 1 çay kaşığı Cassia tarçınının günlük limiti aşabileceği anlamına gelir

Ne yazık ki, bazı çalışmalar çok fazla kumarin yemenin karaciğer toksisitesine ve hasarına neden olabileceğini bulmuştur

Örneğin, 73 yaşında bir kadın, sadece 1 hafta boyunca tarçın takviyesi yaptıktan sonra karaciğerde hasara neden olan ani bir karaciğer enfeksiyonu geliştirdi Bununla birlikte, bu vaka, yalnızca diyetten alacağınızdan daha yüksek bir doz sağlayan takviyeleri içermektedir.

ÖZET Normal tarçın, yüksek miktarda kumarin içerir. Çalışmalar, çok fazla kumarin tüketmenin karaciğer toksisitesi ve hasar riskini artırabileceğini göstermiştir.
2. Kanser Riskini Artırabilir

Hayvan çalışmaları, Cassia tarçınında bol miktarda bulunan kumarin yemenin bazı kanser riskini artırabileceğini göstermiştir


Örneğin, kemirgenlerde yapılan çalışmalar, çok fazla kumarin yemenin akciğer, karaciğer ve böbreklerde kanserli tümörlerin gelişmesine neden olabileceğini bulmuştur ( 8 , 9 ,10 Güvenilir Kaynak).



Kumarin'in tümörlere neden olma şekli belirsizdir.

Bununla birlikte, bazı bilim adamları kumarinin zamanla DNA'ya zarar verdiğine ve kanser riskini arttırdığına inanmaktadır ( 11 ).

Kumarinin kanserli etkileri üzerine yapılan araştırmaların çoğu hayvanlar üzerinde yapılmıştır. Kanser ve kumarin arasındaki aynı bağlantının insanlar için de geçerli olup olmadığını görmek için daha fazla insan tabanlı araştırma gereklidir.

ÖZETHayvan çalışmaları, kumarinin bazı kanser riskini artırabileceğini bulmuştur. Bununla birlikte, bunun insanlar için de geçerli olup olmadığını belirlemek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.
3. Ağız yaralarına neden olabilir

Bazı insanlar tarçın aromalı maddeler içeren yemekten kaynaklanan ağız yaraları yaşamıştır ( 12 ,13 Güvenilir Kaynak, 14 Güvenilir Kaynak).

Tarçın, çok miktarda tüketildiğinde alerjik reaksiyonu tetikleyebilen bir bileşik olan sinnamaldehit içerir. Tükürüğün kimyasalların ağız ile çok uzun süre temas etmesini önlediği için baharatın az miktarda olması bu reaksiyona neden olmaz.

Ağız yaralarına ek olarak, bir sinnamaldehit alerjisinin diğer semptomları şunları içerir:

  • dil veya diş eti şişliği
  • yanma veya kaşıntı hissi
  • ağızda beyaz lekeler
Bu belirtiler mutlaka ciddi olmamakla birlikte, rahatsızlığa neden olabilir

Ancak, cinnamaldehitin yalnızca alerjiniz varsa ağızda yaralara neden olacağına dikkat etmek önemlidir. Deri yama testi ile bu tip alerjiler için test alabilirsiniz

Ayrıca, ağız yaraları daha çok tarçın yağı ve tarçın aromalı sakız kullananları etkiliyor gibi görünmektedir, çünkü bu ürünler daha fazla tarnamaldehit içerebilir.

ÖZETBazı insanlar tarçındaki sinamaldehit adı verilen ve ağız yaralarına neden olabilecek bir bileşiğe alerjisi vardır. Bununla birlikte, bu daha çok tarçın yağı veya çiğneme sakızı kullanan insanları etkiler, çünkü bu ürünler daha fazla tarnamaldehit içerir.
4. Düşük Kan Şekeri Olabilir
Kronik yüksek kan şekeri olan bir sağlık problemidir. Tedavi edilmezse diyabet, kalp hastalığı ve diğer birçok sağlık sorununa yol açabilir ( 16 ).

Tarçın, kan şekerini düşürme kabiliyeti ile bilinir . Araştırmalar, baharatın kandan şeker alınmasına yardımcı olan bir hormon olan insülinin etkilerini taklit edebileceğini keşfetmiştir .


Biraz tarçın yemek kan şekeri düşürmenize yardımcı olabilir, çok fazla yemek çok düşmesine neden olabilir. Buna hipoglisemi denir. Yorgunluğa, baş dönmesine ve muhtemelen bayılmaya neden olabilir

Kan şekeri yaşama riski en fazla olan kişiler diyabet için ilaç alan kişilerdir. Bunun nedeni, tarçın bu ilaçların etkilerini artırabilir ve kan şekerinizin çok düşmesine neden olabilir.

ÖZETTarçın yemek, kan şekerinizi düşürmenize yardımcı olabilir, çok fazla yemek, özellikle şeker hastalığı için ilaç kullanıyorsanız, çok düşmesine neden olabilir. Düşük kan şekeri sık görülen belirtileri yorgunluk, baş dönmesi ve bayılmadır.
5. Solunum Sorunlarına Neden Olabilir
Tek bir oturuşta çok fazla öğütülmüş tarçın yemek solunum sorunlarına neden olabilir.

Bunun nedeni, baharatın solunmasını kolaylaştıracak ince bir dokuya sahip olmasıdır. Yanlışlıkla solumaya sebep olabilir:

  • öksürme
  • geğirme
  • nefesini tutmaya çalışırken zorluk
Ayrıca, tarçındaki cinnamaldehit bir boğaz tahriş edicidir. Daha fazla solunum problemine neden olabilir ( 21 ).

Astımı veya solunumu etkileyen diğer tıbbi durumları olan kişilerin, solunum sıkıntısı yaşama ihtimalinin daha yüksek olması nedeniyle, özellikle tarçın solumasına özellikle dikkat etmek gerekir.

ÖZETTek bir oturuşta çok fazla öğütülmüş tarçın yemek, solunum sorunlarına neden olabilir. Baharatın ince dokusu, boğazı solumayı ve tahriş etmeyi kolaylaştırır; bu da öksürmeye, tıkanmaya ve nefes almanızı zorlaştırabilir.
6. Bazı İlaçlar ile Etkileşim Olabilir
Tarçın, çoğu ilaçla az ila orta miktarlarda yemek için güvenlidir.

Ancak, çok fazla almak diyabet, kalp hastalığı veya karaciğer hastalığı için ilaç kullanıyorsanız sorun olabilir. Bunun nedeni, tarçın bu ilaçlarla etkileşime girip, ya etkilerini artırabilir ya da yan etkilerini artırabilir.

Örneğin, Cassia tarçın, yüksek miktarda tüketilmişse karaciğer toksisitesine ve hasara neden olabilecek yüksek miktarlarda kumarin içerir

Parasetamol, asetaminofen ve statinler gibi karaciğerinizi etkileyebilecek ilaçlar alıyorsanız, aşırı tarçın alımı karaciğer hasarı riskini artırabilir

Ayrıca tarçın, kan şekerinizi düşürmeye yardımcı olabilir, bu nedenle diyabet için ilaç kullanıyorsanız baharat, etkilerini artırabilir ve kan şekerinizin çok düşmesine neden olabilir.

ÖZETBüyük miktarlarda yenilirse, tarçın diyabet, kalp hastalığı ve karaciğer hastalığı için ilaçlar ile etkileşime girebilir. Etkilerini artırabilir veya yan etkilerini artırabilir.
Kuru Tarçın Yeme Riskleri
“Tarçın mücadelesi” çılgınca popüler hale geldiğinden, çoğu büyük miktarda kuru tarçın yemeye çalıştı.


Bu zorluk, bir bardak çorba kaşığı kuru, tarçın tarçınının bir dakikanın altında su içmeden yemesini içerir

Zararsız gibi görünse de, zorluk çok tehlikeli olabilir.

Kuru tarçın yemek, boğazı ve ciğerlerinizi tahriş edebilir, ayrıca boğulmanıza veya boğulmanıza neden olabilir. Ayrıca ciğerlerinize kalıcı olarak zarar verebilir.

Bunun nedeni, akciğerlerin baharattaki lifleri parçalayamamasıdır. Akciğerlerde birikir ve aspirasyon pnömonisi olarak bilinen akciğer iltihabına neden olabilir

Aspirasyon pnömonisi tedavi edilmezse, akciğerler kalıcı olarak yaralanabilir ve muhtemelen çökebilir

ÖZETÇok miktarda kuru tarçın yerken zararsız görünebilir, ancak çok tehlikeli olabilir. Tarçın ciğerlerinize ulaştığında, parçalanamaz ve enfeksiyona ve kalıcı akciğer hasarına neden olabilir.
Ne Kadar Çok?
Tarçın baharat olarak küçük miktarlarda kullanmak genellikle güvenlidir. Birçok etkileyici sağlık yararıyla bağlantılı.

Bununla birlikte, çok fazla yemek, potansiyel olarak tehlikeli yan etkilere neden olabilir.

Bu daha çok Cassia tarçın için geçerlidir, çünkü zengin bir kumarin kaynağıdır. Tersine, Seylan tarçın sadece az miktarda kumarin içerir.

Kumarin için tolere edilebilir günlük alım vücut ağırlığının kilosu başına 0.05 mg'dır (kg başına 0.1 mg). Bu, yan etki riski olmadan bir günde ne kadar kumarin tüketebileceğinizdir

Bu, 178 pound (81 kilogram) ağırlığındaki bir yetişkin için günde 8 mg kumarin değerine eşittir. Başvuru için, 1 çay kaşığı (2.5 gram) öğütülmüş Cassia tarçındaki kumarin miktarı 7 ila 18 mg arasındadır. Çocukların daha az tolerans gösterebileceğini unutmayın.

Seylan tarçın sadece az miktarda kumarin içermesine rağmen, aşırı alımdan kaçınılmalıdır. Tarçın, yüksek miktarlarda tüketildiğinde olumsuz etkileri olabilecek birçok başka bitki bileşiği içerir. Tüm tarçınları baharat olarak kullanın.

ÖZETYetişkinler günde 1 çay kaşığı Cassia tarçın yemekten kaçınmalıdır. Çocuklar daha az tahammül edebilir.
Alt çizgi
Tarçın birçok sağlık yararına bağlı, lezzetli bir baharattır.

Küçük ila orta miktarlarda yemek yemek güvenli olsa da, çok fazla yemek yan etkilere neden olabilir. Bu daha çok Cassia veya “normal” tarçın için geçerlidir, çünkü karaciğer hasarı ve kanser gibi durumlarla bağlantılı yüksek miktarda kumarin içerir.

Öte yandan, Seylan veya “gerçek” tarçın, yalnızca eser miktarda kumarin içerir.

Çok fazla tarçın yemek bazı dezavantajlara sahip olsa da, küçük ila orta miktarlarda yemek için güvenli olan sağlıklı bir baharattır. Kabul edilebilir günlük alım miktarından daha az yemek yemek, size sağlık yararlarını sağlamak için yeterlidir.
 

[TB] Benzer konular

Üst