F vitamini nedir? Kullanımlar, Yararlar ve Yiyecek Listesi

fussilet

Active Member
Yönetici
F vitamini nedir? Kullanımlar, Yararlar ve Yiyecek Listesi

F vitamini, kelimenin geleneksel anlamında bir vitamin değildir.

Aksine, F vitamini iki yağ için kullanılan bir terimdir - alfa-linolenik asit (ALA) ve linoleik asit (LA). Beyin ve kalp sağlığını da içeren düzenli vücut işlevleri için gereklidirler
ALA, omega-3 şişman ailesinin bir üyesiyken, LA, omega-6 ailesine aittir. Her ikisinin de ortak kaynakları bitkisel yağları, fındıkları ve tohumları içerir
1920'lerde, bilim adamlarının yağsız diyetlerin fareler üzerinde olumsuz etkileri olduğunu gördükleri keşfedildi. İlk başta, bilim adamları farelerin F vitamini adı verilen yeni bir vitaminde eksik olduklarından şüpheleniyorlardı - daha sonra ALA ve LA
Bu makalenin içeriği, vitaminin nasıl çalıştığı, sağlık açısından potansiyel yararları ve en fazla miktarda içeren gıdaları içeren F vitaminini tartışmaktadır

Vücudunuzdaki anahtar fonksiyonlar

F - ALA ve LA vitaminlerini içeren iki tür yağ esansiyel yağ asitleri olarak sınıflandırılır, yani sağlık için gereklidirler. Vücudunuz bu yağları üretemediğinden, onları diyetinizden almanız gerekir
ALA ve LA, vücutta aşağıdaki önemli rolleri oynarlar
  • Kalori kaynağı olarak servis yapın. Yağ olarak, ALA ve LA gram başına 9 kalori sağlar.
  • Hücre yapısı sağlayın. ALA, LA ve diğer yağlar, vücudunuzdaki tüm hücrelere dış katmanlarının ana bileşeni olarak yapı ve esneklik sağlar.
  • Yardım büyüme ve gelişme. ALA normal büyüme, görme ve beyin gelişiminde önemli bir rol oynar.
  • Diğer yağlara dönüştürülür. Vücudunuz ALA ve LA'yı sağlık için gereken diğer yağlara dönüştürür.
  • İşaret bileşiklerinin oluşmasına yardımcı olur. ALA ve LA, kan basıncını, kan pıhtılaşmasını, bağışıklık sistemi tepkilerini ve diğer ana vücut fonksiyonlarını düzenlemeye yardımcı olan sinyal bileşikleri oluşturmak için kullanılır.
F vitamini eksikliği nadirdir. Bununla birlikte, ALA ve LA eksikliği, kuru cilt, saç dökülmesi, yavaş yara iyileşmesi, çocuklarda zayıf büyüme, cilt yaraları ve kabukları, beyin ve görme sorunları gibi çeşitli semptomlara yol açabilir
ÖZET
F vitamini kalori sağlar, hücrelere yapı sağlar, büyüme ve gelişmeyi destekler ve kan basıncı regülasyonu ve bağışıklık tepkisi gibi önemli vücut fonksiyonlarına katılır.
Potansiyel sağlık yararları

Araştırmaya göre, F - ALA ve LA vitaminlerini oluşturan yağlar, bazı benzersiz sağlık yararları sunabilir.
Alfa-linolenik asidin sağlığa yararları
ALA, birçok sağlık yararına sahip olduğu düşünülen bir yağ grubu olan omega-3 ailesindeki birincil yağdır . Vücutta, ALA, eikosapentaenoik asit (EPA) ve dokosahekssaenoik asit (DHA) dahil diğer yararlı omega-3 yağ asitlerine dönüştürülür
Birlikte, ALA, EPA ve DHA bir dizi potansiyel sağlık yararı sunar:
  • İltihabı azaltın. ALA gibi artan bir omega-3 yağ alımı, eklemlerde, sindirim sisteminde, akciğerlerde ve beyinde inflamasyonun azalmasıyla ilişkilendirilmiştir
  • Kalp sağlığını iyileştirin. Her ne kadar bulgular karışık olsa da, diyetinizde ALA'nın artması kalp hastalığı riskinizi azaltmanıza yardımcı olabilir. Bir çalışmada, günde tüketilen ALA'da her 1 gramlık artış,% 10'luk bir kalp hastalığı riskini azaltma ile ilişkilendirildi
  • Yardım büyüme ve gelişme. Hamile kadınların fetal büyüme ve gelişmeyi desteklemek için günde 1.4 gram ALA'ya ihtiyacı vardır
  • Akıl sağlığını destekleyin. Daha fazla araştırmaya ihtiyaç var, ancak bazı kanıtlar düzenli omega-3 yağ alımının depresyon ve endişe semptomlarının iyileştirilmesine yardımcı olabileceğini göstermektedir
Linoleik asidin sağlığa yararları
Linoleik asit (LA), omega-6 familyasındaki birincil yağdır. ALA gibi, LA da vücudunuzdaki diğer yağlara dönüştürülür.
Aşırı derecede tüketildiğinde, özellikle de daha az sağlıklı doymuş yağlar yerine kullanıldığında, birçok potansiyel sağlık yararları sunar
  • Kalp hastalığı riskini azaltabilir. 300.000'den fazla yetişkin üzerinde yapılan bir çalışmada, doymuş yağ yerine LA tüketen, kalp hastalığına bağlı olarak% 21 oranında daha düşük ölüm riski ile ilişkilendirilmiştir
  • Tip 2 diyabet riskini azaltabilir. 200.000'den fazla kişiden yapılan bir çalışmada, LA'nın doymuş yağ yerine tüketildiğinde% 14 oranında azalmış tip 2 diyabet riski ile ilişkili olduğu bulundu
  • Kan şekeri kontrolünü iyileştirebilir. Bazı çalışmalar LA'nın doymuş yağlar yerine tüketildiğinde kan şekeri kontrolüne yardımcı olabileceğini göstermektedir
ÖZET
ALA içeren diyetler, iltihaplanmayı azaltmaya, kalp ve ruh sağlığını geliştirmeye ve büyüme ve gelişmeyi desteklemeye yardımcı olabilir. Ayrıca, LA kan şekeri kontrolüne yardımcı olabilir ve kalp hastalığı ve tip 2 diyabet riskinde azalma ile ilişkilidir.

 

[TB] Benzer konular

Üst