Brüksel Lahanası'nın 10 inanılmaz Özelliği

fussilet

Active Member
Yönetici
images.jpg
Brüksel lahanası Brassicaceae sebze ailesinin bir üyesidir ve lahana, karnabahar ve hardal yeşillikleri ile yakından ilgilidir.
Bu potalı sebzeler mini lahanalara benzer ve besleyici bir garnitür veya ana yemek yapmak için tipik olarak kesilir, temizlenir ve pişirilir.
Brüksel lahanası çok sayıda besin maddesine sahiptir ve birçok sağlık yararına bağlanmıştır. Bu makale Brüksel lahanasının sağlığınıza fayda sağlamasının 10 yolunu incelemektedir.
1. Besin Değeri Yüksek
Pinterest'te paylaş
Brüksel lahanası düşük kalorili, lifli, vitaminli ve minerallidir.
İşte Brüksel lahanası ( 1 ) yarım fincandaki (78 gram) başlıca besinlerden bazıları :
  • Kalori: 28
  • Protein: 2 gram
  • Karbonhidrat: 6 gram
  • Elyaf: 2 gram
  • K Vitamini: RDI’nin% 137’si
  • C Vitamini: RDI'nin% 81'i
  • A Vitamini: RDI'nin% 12'si
  • Folat: RDI’nin % 12’si
  • Manganez: RDI’nin% 9’u
Brüksel lahanası özellikle kan pıhtılaşması ve kemik sağlığı için gerekli olan K vitamini bakımından zengindir
Ayrıca, demir emilimini arttırmaya yardımcı olan ve doku onarımı ve bağışıklık fonksiyonunda yer alan bir antioksidan olan C vitamini bakımından da yüksektir
Dahası, yüksek lif içeriği düzenliliği ve bağırsak sağlığını desteklemeye yardımcı olur
Yukarıdaki besinlere ek olarak, Brüksel lahanası az miktarda B6 vitamini, potasyum, demir, tiamin, magnezyum ve fosfor içerir
ÖZET:Brüksel lahanası, kalorileri düşüktür, fakat birçok besin maddesi, özellikle lif, K vitamini ve C vitamini bakımından yüksektir.
2. Antioksidanlar açısından zengin

Brüksel lahanası, birçok sağlık yararına sahiptir, ancak etkileyici antioksidan içeriği göze çarpmaktadır.
Antioksidanlar, hücrelerinizdeki oksidatif stresi azaltan ve kronik hastalık riskini azaltmanıza yardımcı olan bileşiklerdir.
Bir çalışma, katılımcılar günde yaklaşık 2 bardak (300 gram) Brüksel lahanası yediğinde, hücrelerinin oksidatif strese verdiği zararın% 28 oranında azaldığını tespit etti.
Brüksel lahanası, sağlığı arttırıcı birçok özelliği nedeniyle yoğun olarak çalışılan bir antioksidan olan kaempferolde özellikle yüksektir.
Test tüpü çalışmaları, kaempferol'ün kanser hücresi büyümesini azaltabileceğini, iltihaplanmayı kolaylaştırdığını ve kalp sağlığını iyileştirdiğini gösteriyor
Meyveler ve sebzeler yönünden zengin bir diyetin parçası olarak Brüksel lahanası yemek, vücudunuzun sağlığı iyileştirmek için ihtiyaç duyduğu antioksidanların sağlanmasına yardımcı olabilir.
ÖZET Brüksel lahanası, kanser büyümesini azaltabilecek, iltihaplanmayı azaltabilecek ve kalp sağlığını artırabilecek bir antioksidan olan kaempferol içerir.


3. Kansere Karşı Korunmaya Yardımcı Olabilir

Bazı çalışmalar, Brüksel lahanasındaki yüksek antioksidan seviyelerinin belirli kanser türlerine karşı korunmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir.
Bunun işe yarayabilmesi için birkaç olası yol var.
2008'de yapılan bir araştırma, Brüksel lahanasının kanserojen veya kansere neden olan maddelere karşı koruyabileceğini ve hücrelere oksidatif hasarı önleyebileceğini buldu
Başka bir küçük çalışmada, Brüksel lahanası yemek, bazı detoksifikasyon enzimlerinin seviyelerini% 15-30 arttırdı.
Araştırmacılar, bu etkinin potansiyel olarak azaltılmış kolorektal kanser riskine yol açabileceğini, ancak daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulduğunu varsayıyorlardı
Ayrıca, Brüksel lahanasındaki antioksidanlar serbest radikalleri etkisiz hale getirebilir. Bunlar kanser gibi hastalıklara katkıda bulunan oksidatif stresin oluşturduğu bileşiklerdir
Brüksel lahanasını dengeli bir diyetin ve sağlıklı yaşam tarzının bir parçası olarak dahil etmek kanser riskini azaltmaya yardımcı olabilir, ancak daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.
ÖZET:Bazı çalışmalar Brüksel lahanasında bulunan bileşiklerin kanser riskini azaltabileceğini göstermektedir.
4. Elyaf Yüksek

Sadece yarım fincan (78 gram) pişmiş Brüksel lahanası günlük lif ihtiyacınızın% 8'ini karşılayan 2 gram lif içerir ( 1 ).
Lif, sağlığın önemli bir parçasıdır ve diyetinize iyi miktarda dahil edilmesi birçok sağlık yararı sağlar .
Araştırmalar diyet lifi dışkı sıklığını artırarak ve geçişi kolaylaştırmak için dışkı kıvamını yumuşatarak kabızlığı giderebileceğini göstermektedir
Fiber ayrıca bağırsaklarınızdaki faydalı bakterileri beslemeye yardımcı olarak sindirim sağlığını da destekler
Artan lif alımı, kalp hastalığı riskinin azalması ve kan şekeri kontrolünün iyileştirilmesi gibi diğer sağlık yararlarıyla da ilişkilendirilmiştir
Mevcut kurallar, kadınların günde en az 25 gram lif yemesini, erkekler ise günde en az 38 gram lif yemelerini önerir
Brüksel lahanası yemek, meyve, sebze ve kepekli tahıllar gibi diğer iyi lif kaynakları ile lif ihtiyacınızı kolayca karşılamanıza yardımcı olabilir.
ÖZETBrüksel lahanası, lifliliği yüksektir, bu da düzenliliği teşvik eder, sindirim sağlığını destekler ve kalp hastalığı ve diyabet riskini azaltır.



5. K Vitamini bakımından zengin

Brüksel lahanası iyi bir K vitamini kaynağıdır. Aslında sadece yarım fincan (78 gram) pişmiş Brüksel lahanası günlük K vitamini ihtiyacınızın% 137'sini sağlar .
Bu önemli besin vücutta hayati bir rol oynar.
Pıhtılaşma, kanamayı durduran kan pıhtılarının oluşması için esastır
K Vitamini kemik büyümesinde de rol oynayabilir ve ilerleyen kemik kaybıyla karakterize bir durum olan osteoporozdan korunmaya yardımcı olabilir
Aslında, yedi çalışmanın gözden geçirilmesi postmenopozal kadınlarda K vitamini takviyesi almanın kemik gücünü artırabileceği ve kemik kırığı riskini azaltabileceği sonucuna varmıştır
Kan inceltici ilaçlar alanların K vitamin alımlarını ılımlı hale getirmeleri gerektiğini unutmayın.
Ancak çoğu insan için K vitamini alımını artırmak birçok sağlık yararına yol açabilir.
ÖZET Brüksel lahanası, kan pıhtılaşması ve kemik metabolizması için önemli bir besin maddesi olan K vitamini bakımından yüksektir.

6. Sağlıklı Kan Şekeri Seviyelerinin Korunmasına Yardımcı Olabilir

Etkileyici besin profillerine ve uzun sağlık yararları listesine ek olarak, Brüksel lahanası da kan şekeri seviyesini sabit tutmaya yardımcı olabilir .
Birçok çalışma, Brüksel lahanası da dahil olmak üzere çok sayıda sebzeli sebzenin, diyabet riskinin azalmasına yol açtığını göstermiştir.
Brüksel lahanası lif bakımından yüksek olduğundan kan şekeri seviyesini düzenlemeye yardımcı olması muhtemeldir.
Lif, sindirilmemiş vücutta yavaşça hareket eder ve şekerin kana emilimini yavaşlatır
Brüksel lahanası ayrıca kan şekeri ve insülin üzerindeki potansiyel etkileri nedeniyle yoğun olarak araştırılmış bir antioksidan olan alfa-lipoik asit içerir
İnsülin, kan şekeri seviyenizi kontrol altında tutmak için kanınızı hücrelerinizden hücrelere taşımaktan sorumlu olan bir hormondur.
Bir çalışmada, alfa-lipoik asit takviyesi verilen diyabetli 12 hastada insülin duyarlılığı artmıştır.
Araştırmacılar bunu, alfa-lipoik asidin, insülinin kan şekerini düşürmek için daha verimli çalışmasına izin vermesi nedeniyle önerdiler
Sağlıklı bir diyetin yanı sıra Brüksel lahanası alımınızı artırmak, kan şekeri seviyenizi sabit tutmanıza yardımcı olabilir.
ÖZET:Brüksel lahanasındaki lif ve antioksidanlar kan şekeri seviyenizi sabit tutmanıza yardımcı olabilir.
7. ALA Omega-3 Yağ Asitlerini İçeriyor

Balık veya deniz ürünleri yemeyenler için, yeterli miktarda omega-3 yağ asitleri yemek zor olabilir.
Bitki yiyecekleri yalnızca vücudunuzda balık ve deniz ürünlerinden elde edilen omega-3 yağlardan daha az etkili bir şekilde kullanılan bir omega-3 yağ asidi türü olan alfa-linolenik asit (ALA) içerir.
Bunun nedeni, vücudunuzun ALA'yı sınırlı miktarlarda omega-3 yağ asitlerinin daha aktif formlarına dönüştürebilmesidir
Bu nedenle, günlük omega-3 ihtiyacınızı karşılamak için omega-3 yağlarınızı balık veya deniz ürünlerinden alıyor olmanıza kıyasla daha fazla miktarda ALA omega-3 yağ asidi tüketmeniz gerekir.
Brüksel lahanası, omega-3 yağ asitlerinin en iyi bitki kaynaklarından biridir ve pişmiş Brüksel lahanasının ( 1 ) her yarım fincanında (78 gram) 135 mg ALA bulunur .
Omega-3 yağ asitlerinin kan trigliseritlerini azalttığı, bilişsel gerilemeyi yavaşlattığı, insülin direncini azalttığı ve enflamasyonu azalttığı gösterilmiştir
Her hafta diyetinize Brüksel lahanası birkaç porsiyon dahil olmak üzere, omega-3 yağ asidi ihtiyacınızı kolayca karşılamanıza yardımcı olabilir, yarım fincan (78 gram) kadınlar için günlük gereksinimin% 12'sini ve erkekler için% 8,5
ÖZETBrüksel lahanası, iltihabı, insülin direncini, bilişsel gerilemeyi ve kan trigliseritlerini azaltabilen iyi bir ALA omega-3 yağ asidi kaynağıdır.
8. iltihabı azaltabilir

Enflamasyon normal bir bağışıklık tepkisidir, ancak kronik inflamasyon kanser, diyabet ve kalp hastalığı gibi hastalıklara katkıda bulunabilir
Bazı tüp çalışmaları, Brüksel lahanası gibi lahanetli sebzelerde bulunan bileşiklerin anti-enflamatuar özelliklere sahip olduğunu göstermiştir
Büyük bir çalışma, daha yüksek miktarda potalı sebze alımının, kandaki düşük inflamatuar belirteç seviyeleri ile ilişkili olduğunu bulmuştur
Ek olarak, Brüksel lahanası, iltihaplanmaya neden olan serbest radikalleri etkisiz hale getirmeye yardımcı olan antioksidanlar bakımından yüksektir
Çok sayıda tüp ve hayvan çalışması, Brüksel lahanasında bulunan ana antioksidanlardan biri olan kaempferol'ün özellikle anti-enflamatuar özelliklere sahip olduğunu bulmuştur
Bu bulgulara dayanarak, Brüksel lahanası gibi önemli sebzeler açısından zengin bir diyet, iltihaplanmayı azaltabilir ve pro-inflamatuar hastalık riskini azaltabilir.
ÖZETBrüksel lahanası antioksidanlarda yüksektir ve düşük iltihaplanma seviyelerine yardımcı olabilecek bileşikler içerir.
9. C vitamini yüksek

Brüksel lahanası her yarım fincan (78 gram) pişmiş porsiyonda ( 1 ) günlük C vitamini ihtiyacınızın% 81'ini sağlar .
C vitamini vücuttaki dokuların büyümesi ve onarımı için önemlidir. Aynı zamanda bir antioksidan görevi görür, kollajen gibi proteinlerin üretiminde rol oynar ve hatta bağışıklığı artırabilir
11.000'den fazla katılımcıyı içeren bir gözden geçirme, C vitamininin soğuk algınlığının şiddetini azalttığını, süresini yetişkinlerde ortalama% 8 azalttığını tespit etmiştir
C vitamini ayrıca, bitkisel gıdalarda bulunan ve vücudunuzun hayvan kaynaklarından demir kadar kolay absorbe edemediği bir demir olan hem demirin olmayan emilimini de artırabilir.
Aslında, bir çalışmada, yemekle birlikte 100 mg C vitamini almanın, demir emilimini% 67 oranında arttırdığı bulundu
C vitamini birçok meyve ve sebzede bulunur, ancak Brüksel lahanası mevcut en iyi sebze kaynaklarından biridir
Diyetinize haftada birkaç kez bir ya da iki porsiyon Brüksel lahanası bile eklemek, ihtiyaçlarınızı karşılamanıza yardımcı olabilir.
ÖZETBrüksel lahanası, bağışıklık sağlığı, demir emilimi, kollajen üretimi ve dokuların büyümesi ve onarımı için önemli bir antioksidan olan C vitamini bakımından yüksektir.
10. Diyetinize Kolay Ekleyin

Brüksel lahanası herhangi bir diyete sağlıklı bir katkı sağlar ve garnitürlere ve ekmeğe dahil edilmesi kolaydır.
İnsanlar genellikle kavrulmuş, haşlanmış, sote edilmiş veya fırınlanmış olarak tadını çıkarırlar.
Basit bir garnitür için, önce Brüksel lahanası uçlarını kesin. Filizleri bir miktar zeytinyağı, tuz ve karabiberle karıştırın ve çıtır çıtır olana kadar bir fırın tepsisine kızartın.
Brüksel lahanası, lezzetli ve besleyici bir akşam yemeği için makarnalara, frittatalara veya tavada kızartılmış yemeklere de eklenebilir.
ÖZET:Brüksel lahanası hazırlamak kolaydır ve çeşitli lezzetli yan yemeklerde ve ana yemeklerde tadını çıkarabilirsiniz.
Son Olarak

Brüksel lahanası lif, vitamin, mineral ve antioksidanlar bakımından zengin olup, diyetinize besleyici bir katkı sağlar.
Ayrıca, kanser riskini azaltma, iltihabı azaltma ve kan şekeri kontrolünü iyileştirme potansiyeli dahil olmak üzere ilave sağlık yararları da sağlayabilirler.
Brüksel lahanası meyve, sebze ve kepekli tahıllar açısından zengin olan dengeli bir diyete eklemek sağlığınız üzerinde önemli bir olumlu etki yapma potansiyeline sahiptir.
 
Üst