Balkabağının inanılmaz 9 Faydası

fussilet

Active Member
Yönetici
Kabak, Cucurbitaceae familyasına ait bir tür kış kabağıdır .
Kuzey Amerika'ya özgüdür ve özellikle Şükran Günü ve Cadılar Bayramı günlerinde popülerdir.
ABD'de kabak, tipik olarak turuncu bir kış kabağı türü olan Cucurbita pepo'yu ifade eder . Avustralya gibi diğer bölgelerde, balkabağı herhangi bir türde kış kabağı anlamına gelebilir.
Genellikle bir sebze olarak görülmesine rağmen, kabak tohum içerdiğinden bilimsel olarak bir meyvedir. Bu bakımdan kabak, sebzelere meyvelerden daha çok benzer.
Lezzetli tadı dışında, kabak besleyicidir ve birçok sağlık yararına bağlıdır.
İşte balkabağının 9 etkileyici beslenmesi ve sağlık yararları.

1. A Vitamini İçerisinde Son Derece Besleyici ve Özellikle Zengin



Kabak etkileyici bir besin profiline sahiptir.
Bir bardak pişmiş kabak (245 gram) aşağıdaki değerleri içerir:
  • Kalori: 49
  • Yağ: 0,2 gram
  • Protein: 2 gram
  • Karbonhidrat: 12 gram
  • Elyaf: 3 gram
  • A Vitamini: Referans Günlük Alımın (RDI)% 245
  • C Vitamini: RDI'nin% 19'u
  • Potasyum: RDI'nın% 16'sı
  • Bakır: RDI’nin% 11’i
  • Manganez: RDI'nin% 11'i
  • B2 Vitamini: RDI’nin% 11’i
  • E Vitamini: RDI’nin% 10’u
  • Demir: RDI'nin% 8'i
  • Az miktarda magnezyum, fosfor, çinko, folat ve çeşitli B vitaminleri.
Balkabağı, vitamin ve minerallerle dolmasının yanı sıra,% 94 oranında su olduğu için kalorilerde nispeten düşüktür .
Aynı zamanda beta karoten, vücudunuzun A vitaminine dönüşmesi için bir karotenoid bakımından çok yüksektir.
Ayrıca, kabak çekirdeği yenilebilir, besleyicidir ve sayısız sağlık yararına bağlıdır.
ÖZET olarak Balkabağı vitamin ve mineral bakımından yüksek, kalorisi düşüktür. Aynı zamanda vücudunuzun A vitaminine dönüştürdüğü bir karotenoid olan büyük bir beta-karoten kaynağıdır.

2. Yüksek Antioksidan İçeriği Kronik Hastalıklar Riskinizi Düşürebilir

Serbest radikaller, vücudunuzun metabolik süreci tarafından üretilen moleküllerdir. Oldukça dengesiz olmalarına rağmen, zararlı bakterileri yok etme gibi faydalı rolleri vardır.
Bununla birlikte, vücudunuzdaki aşırı serbest radikaller, kalp hastalığı ve kanser de dahil olmak üzere kronik hastalıklarla bağlantılı oksidatif stres adı verilen bir durum yaratır .
Kabaklar, alfa-karoten, beta-karoten ve beta-kriptoksantin gibi antioksidanlar içerir. Bunlar serbest radikalleri etkisiz hale getirerek hücrelerine zarar vermelerini önleyebilir ( 4 ).
Tüp ve hayvan çalışmaları bu antioksidanların cildi güneşe karşı koruduğunu ve kanser, göz hastalıkları ve diğer koşulları riskini azalttığını göstermiştir.
Ancak, sağlık önerileri yapmak için daha fazla insan merkezli araştırmanın gerekli olduğunu unutmayın.
ÖZETBalkabağı, antioksidanları alfa-karoten, beta-karoten, beta-kriptoksantin ve diğerlerini içerir, bu da hücrelerinizi serbest radikallerin zarar görmesine karşı koruyabilir.


3. Bağışıklığı Artırabilecek Vitaminleri Paketler

Kabak, bağışıklık sisteminizi artırabilecek besleyici maddelere sahiptir.
Birincisi, vücudunuzun A vitaminine dönüştüğü beta-karoten oranı yüksektir .
Araştırmalar, A vitamini bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir ve enfeksiyonlarla savaşmanıza yardımcı olabilir. Tersine, A vitamini eksikliği olan insanlar daha zayıf bir bağışıklık sistemine sahip olabilirler.
Kabak ayrıca beyaz kan hücresi üretimini arttırdığı, bağışıklık hücrelerinin daha etkili çalışmasına yardımcı olan ve yaraların daha hızlı iyileşmesini sağlayan C vitamini bakımından da yüksektir .
Yukarıda belirtilen iki vitamin dışında, kabak da iyi bir E vitamini, demir ve folat kaynağıdır - bunların hepsinin de bağışıklık sistemine yardımcı olduğu gösterilmiştir .
ÖZET Kabak, bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye yardımcı olabilecek A ve C vitaminleri bakımından değerleri yüksektir. E vitamini, demir ve folat beslemesi bağışıklığınızı da güçlendirebilir.
4. A Vitamini, Lutein ve Zeaksantin Görmenizi Koruyabilir

Görmenin yaşla birlikte azalması oldukça yaygındır.
Neyse ki, doğru besinleri yemek görme kaybı riskinizi düşürebilir. Kabak, vücudunuz yaşlandıkça güçlü bir görme ile bağlantılı olan besinlerde bol miktarda bulunur .
Örneğin, beta-karoten içeriği vücudunuza gerekli A vitamini sağlar. Araştırmalar, A vitamini eksikliğinin körlüğün çok yaygın bir nedeni olduğunu göstermektedir.
22 çalışmanın analizinde, bilim adamları beta karoten alımının daha yüksek olduğu kişilerin, genel bir körlük nedeni olan katarakt riskinin önemli derecede düşük olduğunu keşfetmişlerdir.
Balkabağı ayrıca , yaşla ilişkili maküler dejenerasyon (AMD) ve katarakt risklerini azaltan iki bileşik olan en iyi lutein ve zeaksantin kaynaklarından biridir..
Ek olarak, antioksidan görevi gören ve serbest radikallerin göz hücrelerinize zarar vermesini engelleyebilecek iyi miktarda C ve E vitaminleri içerir.
ÖZET Pumpkins'in yüksek A vitamini, lutein ve zeaksantin içerikleri gözle görme kaybına karşı korunabilir ve yaşla birlikte daha yaygın hale gelir.


5. Besin Yoğunluğu ve Düşük Kalorili Sayımı Kilo Kaybını Artırabilir

Kabak, besin yoğun bir besin olarak kabul edilir .
Bu, besinlerle dolmasına rağmen kalori bakımından inanılmaz derecede düşük olduğu anlamına gelir.
Aslında, kabak fincan başına 50 kalorinin altında (245 gram) saatler ve suyun yaklaşık% 94'ünden oluşur.
Basitçe söylemek gerekirse, kabak kilo kaybı dostu bir yemektir, çünkü pirinç ve patates gibi diğer karbonhidrat kaynaklarından daha fazla tüketebilirsiniz, ancak yine de daha az kalori alır.
Dahası, kabak, iştahınızı azaltabilecek iyi bir lif kaynağıdır .
ÖZETKabak besinlerle doludur ve bardak başına 50 kalorinin altında (245 gram) bulunmaktadır. Bu onu besin yoğun bir besin yapar. Aynı zamanda iştahınızı bastırabilen iyi bir lif kaynağıdır.

6. Antioksidan İçerik Kanser Riskinizi Düşürebilir

Kanser, hücrelerin anormal şekilde büyüdüğü ciddi bir hastalıktır.
Kanser hücreleri hızla çoğalmalarına yardımcı olmak için serbest radikaller üretir .
Kabak, antioksidanlar olarak işlev görebilecek bileşikler olan karotenoidlerde yüksektir. Bu, bazı kanserlere karşı korunabilecek serbest radikalleri etkisiz hale getirmelerine izin verir .
Örneğin, 13 çalışmanın analizi, daha yüksek alfa-karoten ve beta-karoten alımına sahip kişilerin mide kanseri riskini önemli ölçüde azalttığını göstermiştir.
Benzer şekilde, birçok başka insan araştırması, karotenoid alımı daha yüksek olan bireylerin boğaz, pankreas, meme ve diğer kanser risklerinin daha düşük olduğunu bulmuşlardır .
Bununla birlikte, bilim adamları karotenoidlerin kendilerinin veya karotenoidler bakımından zengin diyet tüketenlerin yaşam tarzı alışkanlıkları gibi diğer faktörlerin bu düşük risklerden sorumlu olup olmadığından emin değildir.
ÖZETKabaklar, antioksidanlar olarak işlev gören karotenoidleri içerir. Bu bileşikler daha düşük mide, boğaz, pankreas ve meme kanseri riskleriyle bağlantılıdır.
7. Potasyum, C Vitamini ve Elyaf Kalp Sağlığından Yararlanabilir

Balkabağında kalp sağlığınızı iyileştirebilecek çeşitli besinler bulunur.
Bu yüksek olduğunu potasyum kalp faydaları ile bağlantılı olmuştur, C vitamini ve lif.
Örneğin, araştırmalar yüksek potasyum alımına sahip kişilerin kan basıncı düşük ve felç riskini azalttığını göstermiştir - kalp hastalığı için iki risk faktörü .
Balkabağı ayrıca “kötü” LDL kolesterolü oksitlenmeden koruyabilecek antioksidanlarda yüksektir . LDL kolesterol parçacıkları okside olduğunda kan damarlarının duvarları boyunca topaklanabilir, bu da damarlarınızı kısıtlayabilir ve kalp hastalığı riskini artırabilir
ÖZET Kabak, kalp sağlığı yararları ile ilişkilendirilmiş iyi bir potasyum, C vitamini, lif ve antioksidan kaynağıdır.
8. Sağlıklı Cildi Teşvik Eden Bileşikler İçerir

Balkabakları, cildiniz için mükemmel olan besinlerle doldurulur .
Birincisi, vücudunuzun A vitaminine dönüşmesi beta-karoten gibi karotenoidlerde yüksektir.
Aslında, bir fincan (245 gram) pişmiş balkabağı, A vitamini için RDI'nın% 245'ini paketler ( 2 ).
Araştırmalar beta-karoten gibi karotenoidlerin doğal bir güneş kremi gibi hareket edebildiğini göstermektedir.
Yutulduğunda, karotenoidler cildiniz de dahil olmak üzere çeşitli organlara taşınır. Burada cilt hücrelerinin zararlı UV ışınlarından zarar görmesini önler.
Kabak ayrıca sağlıklı ciltler için gerekli olan C vitamini bakımından da yüksektir. Vücudunuzun , cildinizi güçlü ve sağlıklı tutan bir protein olan kollajeni yapmak için bu vitamine ihtiyacı vardır .
Dahası, balkabağı lutein, zeaksantin, E vitamini ve cildinizin UV ışınlarına karşı savunmasını arttırdığı gösterilen birçok antioksidan içerir.
ÖZET Kabak, doğal bir güneş kremi görevi gören beta-karoten bakımından yüksektir. C ve E vitaminlerinin yanı sıra cildinizin güçlü ve sağlıklı kalmasına yardımcı olabilecek lutein ve zeaksantin içerir.
9. Diyetinize Eklemek İçin İnanılmaz Çok Yönlü ve Kolay

Balkabağı lezzetli, çok yönlü ve diyetinize eklemek kolaydır.
Tatlı tadı, kabuklular, turtalar ve krepler gibi yemeklerde popüler bir bileşen haline getiriyor. Ancak kavrulmuş sebze, çorba ve makarna gibi lezzetli yemeklerde de iyi çalışır.
Kabaklar çok sert bir cilde sahiptir, bu yüzden dilimlemek için biraz çaba gerektirir. Kestikten sonra, tohumları ve sarkan kısımları temizleyin, sonra balkabağı dilimlere ayırın.
Tohumlar da yenilebilir ve birçok başka yararlar sağlayan besinler ile doludur. Örneğin, kabak çekirdeği mesane ve kalp sağlığını iyileştirebilir.
Kabak da önceden kesilmiş veya konserve mevcuttur, size tariflerinizde ve hazırlığınızda esneklik sunar. Konserve satın alırken, tüm ürünler% 100 kabak olamayacağından ve özellikle şeker ek maddelerden kaçınmak isteyebileceğinizden, etiketleri dikkatlice okuduğunuzdan emin olun .
Kabağı yemenin en kolay yolu, tuz ve karabiber serpmek ve fırında kızartmaktır. Birçok insan, özellikle kış aylarında balkabağı çorbası yapmaktan zevk alır.
ÖZET Bir kez dilimlenmiş ve kesilmiş balkabağı kolayca kavrulabilir, çorbaya püre haline getirilebilir veya turta haline getirilebilir. Tohumları da yenilebilir ve besleyicidir.
Kim balkabağı yememeli?

Balkabağı çok sağlıklı ve çoğu için güvenli kabul edilir.
Bununla birlikte, bazı insanlar balkabağı yedikten sonra alerjiler yaşayabilir.
Ayrıca , hafif diüretik olarak kabul edilir , bu da çok fazla balkabağı yemenin “su hapı” benzeri bir reaksiyona neden olabileceği anlamına gelir, vücudunuzun idrar yoluyla attığı su ve tuz miktarını arttırır.
Bu etki, lityum gibi bazı ilaçları alan insanlara zarar verebilir. Diüretikler vücudunuzun lityum çıkarma yeteneğini etkileyerek ciddi yan etkilere neden olabilir .
Balkabağı sağlıklı olmasına rağmen, latte, şeker ve turta dolgusu gibi balkabağı gibi birçok abur cubur ilave şeker ile doldurulur. Meyveyi tüketmekle aynı sağlık yararlarını sunmazlar.
ÖZET Kabak, ılımlı olarak yenildiğinde çok sağlıklı ve genellikle güvenlidir. Kabak bazlı abur cuburlardan kaçındığınızdan emin olun, çünkü bunlar çoğunlukla ilave şekerle doludur.
Son Olarak

Vitaminler, mineraller ve antioksidanlar bakımından zengin olan balkabağı inanılmaz sağlıklıdır.
Dahası, düşük kalorili içeriği kilo vermeyi kolaylaştıran bir besindir .
Besin maddeleri ve antioksidanları bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir, gözlerinizi koruyabilir, bazı kanser riskini azaltabilir ve kalp ve cilt sağlığını artırabilir.
Kabak hem tatlı hem de tuzlu yiyeceklerde diyetinize katmak için çok yönlü ve kolaydır.
Sağlık yararlarından yararlanmak için bugün kabakları diyetinize eklemeyi deneyin.
 

[TB] Benzer konular

Üst