Avakado Yağının Kanıtlanmış 9 faydası

fussilet

Active Member
Yönetici
avakado yağı.jpg
Avokado alışılmadık bir meyve .
Çoğu meyvenin aksine, sağlıklı yağlar bakımından zengindir ve çoğunlukla yağ üretmek için kullanılır.
Avokado yağı zeytinyağı kadar iyi bilinmemekle birlikte , aynı derecede lezzetlidir.
Avokado yağı ayrıca, büyük ölçüde antioksidanlar ve sağlıklı yağların içeriği ile ilgili sayısız yarar sağlar .
İşte avokado yağının 9 kanıta dayalı sağlık yararı.

1. Çok Sağlıklı bir Yağ olan Oleik Asit Zenginliği

Avokado yağı, bir avokado küspesinden preslenen doğal yağdır.
Avokado yağının yaklaşık% 70'i tekli doymamış bir omega-9 yağ asidi olan kalp sağlığına sahip oleik asitten oluşur.
Bu yağ asidi aynı zamanda zeytinyağının ana bileşenidir ve sağlık yararlarından kısmen sorumlu olduğuna inanılmaktadır .
Ek olarak, avokado yağının yaklaşık% 12'si doymuş yağdır ve yaklaşık% 13'ü çoklu doymamış yağdır.
Avokado yağı yüksek omega-6 ila omega-3 oranına sahipken (13: 1), omega-6'nın toplam miktarı nispeten düşük olduğu için bu endişe verici olmamalıdır.
BOTTOM LİNE:Avokado yağında en bol bulunan yağ asidi, birçok sağlık yararı sağlayan bir yağ asidi olan oleik asittir.

2. Kolesterolü Düşürür ve Kalp Sağlığını Artırır

Hayvanlar üzerinde yapılan birçok çalışma kalp sağlığı için faydalar olduğunu bildirmiştir.
Bir tavşan çalışmasında avokado yağı ile hindistancevizi , zeytin ve mısır yağı karşılaştırıldı. Avokado yağının kan kolesterolü üzerinde olumlu etkileri olduğu tespit edildi (4 Güvenilir Kaynak).
Dahası, avokado yağı ve zeytinyağı, "iyi" kolesterol olan HDL'yi arttırmada en etkili yağdır.
Sıçanlarda, avokado yağı kan trigliseritlerini ve LDL kolesterol seviyelerini ve ayrıca kan basıncını azaltabilir (5 Güvenilir Kaynak, 6 Güvenilir Kaynak).
BOTTOM LİNE: Hayvanlar üzerinde yapılan birkaç çalışma, avokado yağının, kan basıncının düşmesi ve kolesterol seviyelerinin de dahil olmak üzere kalp sağlığına yararlı olabileceğini göstermektedir.

3. Lutein yüksek, gözler için faydaları olan bir antioksidan

Avokado yağı nispeten iyi bir lutein kaynağıdır, gözlerinizde doğal olarak bulunan bir karotenoiddir.
Göz sağlığı için yararları olan bir antioksidan olarak işlev görür ( Kaynak).
Bol miktarda lutein yemek, yaşa bağlı yaygın göz hastalıkları olan katarakt ve maküler dejenerasyon riskini azaltabilir (Kaynak, Kaynak2).
Vücudunuz lutein üretmez, bu yüzden onu diyetinizden edinmelisiniz ( Kaynak).
BOTTOM LİNE:Lutein, avokado yağında bulunan bir karotenoiddir. Bu besin maddesi göz sağlığını iyileştirir ve yaşa bağlı göz hastalıkları riskini azaltabilir.
4. Önemli Besinlerin Emilimini Artırır

Bazı besinlerin vücudunuz tarafından absorbe edilmesi için yağa ihtiyacı vardır.
Bunlar arasında pek çok bitkisel gıdada bulunan pigmentler olan karotenoid antioksidanlar vardır.
Bununla birlikte, karotenoidler bakımından zengin meyve ve sebzeler tipik olarak yağ bakımından düşüktür.
Küçük bir çalışmada, havuç , marul ve ıspanaklı bir salataya avokado yağı eklenmesinin karotenoidlerin emilimini arttırdığı tespit edildi (Kaynak).
Artış, yağsız bir salataya kıyasla, önemli ölçüde veya 4.3 ila 17.4 kat olmuştur.
BOTTOM LİNE:Sebze yerken avokado yağı gibi sağlıklı bir yağ kaynağı dahil etmek için iyi bir neden var, çünkü karotenoid antioksidanların 17 kata kadar emilimini artırabilir.


5. Artrit Belirtileri Azaltabilir

Artrit, eklemlerde ağrılı iltihaplanma içeren bir hastalıktır . Çok yaygındır ve dünya çapında milyonlarca insanı etkiler.
Osteoartrit, en sık görülen artrit türüdür. Eklemlerdeki kıkırdak parçalanması ile ilişkilidir.
Çok sayıda araştırma , avokado / soya fasulyesi çözülemez denilen avokado ve soya fasulyesi yağlarından elde edilen ekstraktların osteoartritle ilişkili ağrı ve sertliği azaltabileceğini göstermiştir. (Kaynak, Kaynak2, Kaynak3, Kaynak4).
Ekstrakt özellikle kalça ve diz osteoartriti olan insanlar için faydalı gibi görünüyor (Kaynak6).
SONUÇ:Birçok çalışma, bir avokado ve soya fasulyesi yağı ekstraktının kombinasyonunun osteoartrit semptomlarını hafifletebileceğini bildirmiştir.

6. Sakız Hastalığının Önlenmesine Yardımcı Olabilir

Avokado ve soya fasulyesi yağından elde edilen ekstreler sadece artritlere karşı faydalı olmayabilir.
Bazı kanıtlar, bu kombinasyonun diş eti hastalığı da denilen periodontal hastalığın önlenmesine yardımcı olabileceğini öne sürüyor.
Bu enflamatuar hastalık, kırmızı ve kanamalı diş etleri, ağız kokusu ve kemik ve dokunun diş çevresinde parçalanması gibi semptomları içerebilir (Güvenilir Kaynak).
En kötü senaryolarda, diş kaybına neden olabilir.
Kemik hücreleri ve periodontal dokuda yapılan bir araştırmaya göre, avokado / soyada çözünmeyenler IL1B (Güvenilir Kaynak).
Bu protein iltihabı destekler ve diş eti hastalığında doku yıkımı ve kemik kaybının ana nedenidir.
SONUÇ:Avokado ve soya yağı özleri, doku ve kemik kaybına neden olan bir proteini bloke ederek anti-enflamatuar etkiler gösterir.
7. Cildi Geliştirir ve Yara İyileşmesini Artırır

Avokado yağındaki yağ asitleri cildiniz için faydalı gibi görünmektedir.
13 hastadan birinde yapılan bir çalışmada, 12 haftalık tedaviden sonra avokado yağı ve B12 vitamini içeren bir kremin psoriazis semptomlarını iyileştirdiği tespit edildi (Kaynak).
Avokado yağı aynı zamanda cilt yaralanmalarını tedavi etme kabiliyeti için çalışılmıştır ve sıçanlarda yapılan çalışmalar yara iyileşmesini hızlandırabildiğini bulmuştur (Kaynak, Kaynak2).
SONUÇ:İnsanlarda yapılan küçük bir çalışma, avokado yağı içeren bir B12 vitamini kreminin psoriazis semptomlarını iyileştirdiğini buldu. Sıçanlarda yapılan çalışmalar, avokado yağının daha hızlı yara iyileşmesini sağladığını göstermiştir.
8. Serbest Radikalleri Nötralize eder

Antioksidanlar, metabolizmanın atık ürünleri olan serbest radikallerin neden olduğu hücresel hasara karşı savaşır .
Yüksek seviyeleri, tip 2 diyabet ve kalp hastalığı gibi hastalıklara katkıda bulunabilecek oksidatif strese neden olabilir ( Kaynak, Kaynak2).
Serbest radikallere elektron vererek antioksidanlar onları etkisiz hale getirerek zarar vermelerini önler.
Birçok serbest radikal türü mevcuttur, ancak en çok reaktif oksijen türü (ROS) olarak bilinen oksijen türevi radikalleri vardır.
Enerji üreten hücre organları olan Mitokondri, ROS'un ana kaynaklarıdır (Kaynak).
Diyabetik sıçanlarda yapılan bir araştırmaya göre, avokado yağı, mitokondriye girerek serbest radikallerin zararlı etkilerine karşı koruma sağlayabilir (Kaynak).
Bir kez orada serbest radikalleri etkisiz hale getirebilir ve bu önemli hücre organına zarar vermelerini önleyebilir.
BOTTOM LİNE:Sıçanlarda avokado yağı hücre mitokondriyalarına girebilir ve zararlı serbest radikallerin üretimini azaltabilir.
9. Kullanımı Çok Kolay

Sonuncusu sağlık yardımı değil, ama yine de gerçekten önemli.
Avokado yağının çok yönlü ve diyetinize katılması kolaydır.
Örneğin, soğuk tüketilebilir, ancak aynı zamanda güvenli ve sağlıklı bir yemeklik yağdır, çünkü yağ asitleri yüksek ısıda stabildir (Kaynak).
Diyetinize avokado yağı eklemenin birkaç yolu:
  • Bir güler yüzlü bir çorba kaşığı ekleyin.
  • Bir salata üzerine gezdirilir.
  • Et ızgara yapmak için marine olarak kullanın .
  • Pişirirken ekleyin.
  • Ev yapımı mayoda kullanın.
  • Kavurma işleminden önce sebzeleri gezdirin.
  • Üst humus onunla.
  • Gazpacho gibi soğuk çorbaların üzerine gezdirin.
Ek olarak, avokado yağı bazen kozmetiklerde ve cilt bakım ürünlerinde de kullanılır
BOTTOM LİNE:Avokado yağı birçok şekilde kullanılabilir. Salatalara veya smoothie'lere soğuk olarak eklenebilir ve ayrıca yemek yapmak, ızgara yapmak veya pişirmek için mükemmeldir.
10. Başka Bir Şey Var mı?

Avokado yağı denemek istiyorsanız, bu makalede listelenen tüm sağlık yararlarından yararlanmak için soğuk preslenmiş bir sürüm aldığınızdan emin olun.
 

[TB] Benzer konular

Üst