18 Eşsiz ve Sağlıklı Sebzeler (daikon, taro kökü, hassas kabak, sunchokes... )

Ispanak, marul, biber, havuç ve lahana gibi yaygın olarak tüketilen sebzeler, bol miktarda besin ve lezzet sağlar. Onların dünyadaki en popüler çeşitler arasında olmaları şaşırtıcı değil.
Bu sebzeler çok sağlıklıyken, onlara çok fazla güvenmek, daha az bilinen seçimler denemenizi engelleyebilir.
Aslında, araştırmalar diyetinizdeki sebzelerin çeşitliliğinin arttırılmasının kalp hastalığı riskinizi azaltmanıza yardımcı olabileceğini ve hatta genel yaşam kalitenizi iyileştirebileceğini göstermektedir
İnanılmaz bir şekilde, dünyanın her yerinde, bazıları yaşadığınız yerlerde bulunabilecek binlerce farklı sebze yetişiyor.
İşte diyetinize sağlıklı ve heyecan verici bir katkıda bulunabilecek 18 benzersiz sebze.
Daikon turpları

1. Daikon

Daikon, Asya yemeklerinde sıkça kullanılan bir kış turpudur. Bir gevrek doku ve yumuşak, biber lezzet ile, büyük, beyaz andıran havuç yapraklı üst.
Kalorisi çok düşüktür, her bir pişirilmiş fincan için sadece 25 ürün sunar (147 gram). Aynı zamanda C vitamini, bakır , potasyum ve folat dahil olmak üzere birçok besin maddesi ile doludur .
Dahası, daikon, antioksidan görevi gören ve antikanser özelliklere sahip olabilen glukosinolatlar gibi yüksek miktarda güçlü bitki bileşiği içerir .

2. Taro kökü

Taro, Afrika ve Asya'da popüler bir karbonhidrat kaynağı olan bir kök sebzesidir. Pişirildiğinde, çok tatlı bir tada ve yumuşak bir yapıya sahiptir, bu da patatesler, tatlı patatesler ve nişastalı sebzeler için mükemmel bir seçimdir .
Aynı zamanda mükemmel bir lif, E vitamini, B vitaminleri, potasyum, fosfor, magnezyum ve manganez kaynağıdır .
Taro özellikle etkileyici lif içeriği nedeniyle sindirim sağlığı için faydalıdır.
Çalışmalar, lifinin, diğer yararların yanı sıra, bağışıklık sağlığını artıran ve bağırsak hastalıklarına karşı koruyan dost bağırsak bakterilerinin büyümesini uyaran, prebiyotik davrandığını göstermektedir .


3. Hassas kabak
1575734515836.jpeg
Delicata kabağı, yazın kış kabuğudur - kış boyunca hasat edilmesine rağmen - dikey şekillerle işaretlenmiş, dikdörtgen şekilli ve kremsi renktedir.
Balkabağı veya balkabağı gibi diğer kabakların aksine , delikatalar ince ve yumuşak bir cilde sahiptir ve dış kabuğu soyulmadan yenilebilir. Delicata, birçok yiyecekle iyi bir şekilde eşleşen tatlı, balkabağı benzeri bir tada sahiptir.
Aynı zamanda kalorisi ve karbonhidratı da düşüktür, bu da patates ve tatlı patates gibi nişastalı sebzelere mükemmel bir düşük karbonhidrat alternatifidir .

4. Sunchokes

Sunchokes Jerusalem artichokes

Kudüs enginar ( Helianthus tuberosus )genellikle sunchokes olarak bilinen yenilebilir yumruları için yetiştirilen bir ayçiçeği türüdür.
Bu nişastalı sebze zencefil kökü gibi görünüyor . Pişirildiğinde yumuşaktır ve yumuşaktır.
Pek çok besleyici maddenin iyi bir kaynağı olan Kudüs enginarları, özellikle kırmızı kan hücresi üretimi için gerekli olan demir ve sindirim sağlığı ve kan şekeri kontrolünü destekleyebilecek bir tür lif olan inulindir.



5. Chayote kabağı
1575734617399.jpeg
Chayote , balkabağı ve kabak ile aynı aileye aittir.
Bu parlak yeşil, buruşuk kabak, yumuşak, yenilebilir bir cilde ve tipik olarak pişirilen ancak çiğ olarak da yenebilen beyaz, yumuşak etine sahiptir.
Düşük kalorili olmasına rağmen vitamin ve minerallerle doludur. Bir fincan (132 gram) ham kalyot sadece 25 kalori içerir, ancak folat için günlük değerin (DV)% 30'unu , DNA sentezine ve hücresel fonksiyonuna dahil olan bir B vitamini sunar.


6. Karahindiba yeşillikleri

Karahindiba bitkisinin tüm kısımları ( Taraxacum officinale )karahindiba yeşili olarak bilinen yapraklar da dahil olmak üzere yenilebilir.
Diğer yeşil yapraklı sebzeler kadar popüler olmasalar da, bir dizi vitamin, mineral ve K vitamini , demir ve polifenol antioksidanları da dahil olmak üzere güçlü bitki bileşimleriyle doludur.
Birçok tüp ve hayvan çalışması karahindiba yeşilliklerinin kan şekeri ve kolesterolü düşürebildiğini ve hücresel hasarı önlemeye yardımcı olduğunu göstermektedir.
Dahası, çiğ veya pişmiş yemeklerin tadını çıkarabilir ve ıspanak veya marul gibi diğer yeşilliklerin yerine harika bir alternatif yapabilir.
6. Fiddleheads

Fiddlehead fern

Fiddleheads henüz açılmamış genç eğrelti otlarının lezzetli yapraklarıdır. Toplayıcılar arasında popüler, olgunlaşmamış eğrelti otlarından toplanırlar ve sıkıca sarılmış, kıvrılmış şekle sahiptirler.
Fiddleheads, provitamin A, C vitamini ve manganez gibi besinler ve bitki bileşikleri bakımından zengindir .
Karotenoid bitki pigmentleri, antioksidan ve antienflamatuar etkileri olan ve bazı kanserler ve göz hastalıkları gibi çeşitli koşullara karşı koruma sağlayabilen lutein ve beta karotenini içerir.
Fiddleheads kolayca tavada kızartma, çorba ve makarna içine dahil edilir.

8. Jicama

Jicama , Pachyrhizus erosus asmalarının yenilebilir köküdür . Şalgam şeklinde, beyaz, hafif tatlı bir ete sahiptir.
Bu yumrulu sebze, bağışıklık sağlığı için önemli olan ve bir antioksidan görevi gören suda çözünen bir vitamin olan C vitamini ile doludur.
Jicama ayrıca bağırsak sağlığınız için iyi olan bir prebiyotik olan inulin de dahil olmak üzere lifle doludur .

9. manyok

Ayrıca yuca olarak da bilinen manyok, tatlı bir patatese benzeyen fakat daha yumuşak, daha yumuşak bir tada sahip olan bir kök sebzesidir .
Çoğu zaman püresi, kızartması veya kızartılması durumunda, tiroid işlevini olumsuz yönde etkileyebilecek siyanojenik glikozit seviyelerini azaltmak için pişirilmesi gerekir.
Manyok C vitamini, birkaç B vitamini, magnezyum, potasyum, manganez ve bakır için iyi bir kaynaktır. Ayrıca kuraklığa dayanıklıdır ve gelişmekte olan ülkelerdeki insanlar için temel bir gıda maddesidir .
10. Kereviz

Kereviz, kereviz ve maydanozla yakından ilgili olan kendine özgü bir kök sebzesidir.
Çorba ve yahnide patates için mükemmel bir düşük karbonhidrat ikame edici yapan kereviz benzeri bir tadı vardır , ancak çiğ olarak da tüketilebilir.
Kereviz de aynı şekilde harika bir fosfor, potasyum ve C ve K vitaminleri kaynağıdır.

11. Rutabaga

İsveçliler, hırıltılar veya neeps olarak da adlandırılan Rutabagas, lahana, karnabahar ve lahana ile aynı ailede haçlı bir sebzedir.
Bir şalgam ile lahana arasında bir geçit olduğuna ve görünüşte şalgam benzemesine inanılıyor . Ancak, daha pürüzlü bir cilde ve daha yumuşak bir tada sahiptir.
Rutabagas düşük kalorilidir ancak lif, C vitamini, fosfor, potasyum, manganez ve magnezyum gibi besinler bakımından zengindir, çiğ veya pişmiş olarak tüketilebilecek besin yoğun bir sebzedir.
12. Romanesco

Romanesco

Romanesco karmaşık, spiral şekilli ve parlak yeşil renkli göz alıcı bir sebzedir. Dahası, birkaç güçlü bitki bileşiği sunar.
Araştırmalar, romanesco, brokoli ve lahana içeren brassica sebzelerinin polifenol antioksidanları ve potansiyel antikanser ve immün artırıcı etkileri olan diğer bitki bileşikleri bakımından zengin olduğunu göstermektedir .
Örneğin, brassicas açısından zengin bir diyet kolon, akciğer ve meme kanserine karşı korunma sağlayabilir . Ancak, yiyecek asla bu hastalığın tedavisi olarak düşünülmemelidir.
13. Acı kavun

Acı kavun ( Momordica charantia ), dünya çapında yetişen ve güçlü tıbbi özellikleri nedeniyle ödüllü bir kabaktır.
Her biri acı bir tada sahip olsa da, birçok çeşidi vardır . Çorbalar, köriler ve tava kızartması gibi yemeklerde sıklıkla kullanılırlar.
Sebze uzun zamandan beri geleneksel tıpta diyabet, zatürree, böbrek hastalığı ve sedef hastalığı gibi çeşitli durumların tedavisinde kullanılmaktadır.
Tüp ve hayvan araştırmaları, acı kavunun bitki bileşiklerinin bolluğundan dolayı anti-enflamatuar, antikanser ve diyabet önleyici etkilere sahip olduğunu göstermektedir (Kaynak).

önemli not: acı kavunla ilgili şurdaki yazıyı da okumanızda fayda var : Canını seven “acı kavun”a dikkat etsin

14. Semizotu

Semizotu tarlalarda ve çim alanlarında doğal olarak yetişen yenilebilir bir otdur. Teknik olarak etli, parlak yaprakları ve limonlu bir tadı var.
Semizotu kalorisi çok düşüktür, 1 fincan başına sadece 9'luk (43 gram) servis yapar. Aynı zamanda, bitki bazlı bir omega-3 yağı olan etkileyici bir miktarda potasyum, magnezyum ve alfa-linolenik asit (ALA) ile övünür .
Ayrıca hücresel hasarı önlemeye ve kronik hastalıklara karşı korumaya yardımcı olan C vitamini, beta karoten, glutatyon ve alfa tokoferol gibi güçlü antioksidanlar bakımından da zengindir.
15. Tekne

Mashua (Tropaeolum tuberosum)

Mashua, keskin, biberli bir tada sahip yenilebilir bir yumru üreten Güney Amerika'ya özgü bir çiçekli bitkidir .
Yumrular, sarı, kırmızı ve mor dahil olmak üzere çeşitli renklerde gelir ve hayvan ve test tüpü çalışmalarında antibakteriyel, antienflamatuar ve antioksidan etkiler sağladığı gösterilmiştir.
Bununla birlikte, kemirgenlerde yapılan araştırmalara göre, mashua testis fonksiyonuna zarar verebilir. Bu nedenle, ölçülü olarak yenilmelidir.
Mashua sıklıkla pişirilir ancak çiğ olarak da servis edilebilir.

16. Tomatillos

Meksika mutfağında popüler olan tomatillos , domates ve patlıcan içeren , gecede yaşayan ailenin üyeleridir .
Tomatillos domateslere benzer ve yemekten önce çıkarılan bir ağaç kabuğu içinde kaplanır.
Olgunlaştığında, çeşitliliğe bağlı olarak yeşil, mor veya kırmızı bir ton alırlar. Tomatillos, farklı olgunlaşma noktalarında toplanabilir; bu, gençken daha tatlı ve daha olgun bir lezzet olduğunda bir tat tadı sunar.
Ayrıca, besinleri yoğundur ve düşük kalorilidirler, 1 fincan (132 gram) ile yalnızca 42 kalori sağlarlar, ancak günlük C vitamini ihtiyacınızın % 17'sinden fazlasını alırlar.

17. Rampalar

Rampalar, Kuzey Amerika'ya özgü ve sarımsak ve arpacık ile yakından ilişkili bir yabani soğan türüdür . Güçlü, sarımsak aroması ve zengin tadı, hem şefler hem de yemciler arasında popüler olmalarını sağlar .
Rampalar , demir emilimini artıran ve hücresel hasar ve enfeksiyonlara karşı koruma sağlayan konsantre bir C vitamini kaynağıdır.
Dahası, araştırmalar rampalar gibi allium sebzelerin kanser ve kalp hastalığı gibi kronik durumlar riskinizi azaltmanıza yardımcı olabileceğini göstermektedir.

18. Salsify

Salsify, uzun bir havucuya benzeyen bir kök sebzesidir. Her biri ayrı bir lezzet ve görünüme sahip, beyaz ve siyah çeşitleriyle gelir.
Siyah salsifiye koyu tenli olup, hafif istiridye benzeri tadı nedeniyle sık sık “sebze istiridye” olarak adlandırılır. Öte yandan, beyaz çeşitlerinde ten rengi vardır ve enginar göbeği gibi tadı söylenir .
Her iki tür de patates ve havuç gibi diğer kök sebzeler için mükemmel bir ikamedir ve C vitamini, birkaç B vitamini ve potasyum gibi birçok besini içerir .
Ayrıca salsifiye, yüksek lif içeriğinden dolayı dolgunluk hissini artırabilir ve kolesterol seviyesini azaltabilir

Son Söz

Daikon, acı kavun, romanesco ve semizotu , dünyada yetişen , nadir görülen, ancak oldukça besleyici sebzelerin sadece birkaçıdır .
Bu sebzelerden bazılarını diyetinize eklemek sadece damak tadınızı genişletmek ve yemeklerinize lezzet katmakla kalmaz, aynı zamanda genel sağlığınızı da artırır .
Onları çiftçi pazarlarında ya da yerel marketlerde görürseniz, bu eşsiz sebzeleri denemekten korkmayın.
 

Yorumlar

Üst