Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

  • Konbuyu başlatan koza_kelebegi
  • Başlangıç tarihi
K

koza_kelebegi

Guest
SEKİZİNCİ MEKTUP




ErRahmaniRahim isimleri Bismillahirrahmanirrahim'e girdiklerinin ve her mübarek şeyin başında zikredilmelerinin çok hikmetleri var. Onların beyanını başka vakte tâliken, şimdilik kendime ait bir hissimi söyleyeceğim.

Kardeşim, ben ErRahmaniRahim isimlerini öyle bir nur-u âzam görüyorum ki, bütün kâinatı ihata eder ve her ruhun bütün hâcât-ı ebediyesini tatmin edecek ve hadsiz düşmanlarından emin edecek, nurlu ve kuvvetli görünüyorlar. Bu iki nur-u âzam olan isimlere yetişmek için en mühim bulduğum vesile, fakr ile şükür, acz ile şefkattir; yani ubudiyet ve iftikardır.Şu mesele münasebetiyle hatıra gelen ve muhakkikîne, hattâ bir üstadım olan İmam-ı Rabbânîye muhalif olarak diyorum ki:

Hazret-i Yâkup Aleyhisselâmın Yusuf Aleyhisselâma karşı şedit ve parlak hissiyatı, muhabbet ve aşk değildir, belki şefkattir. Çünkü, şefkat, aşk ve muhabbetten çok keskin ve parlak ve ulvî ve nezihtir ve makam-ı nübüvvete lâyıktır. Fakat muhabbet ve aşk, mecazî mahbuplara ve mahlûklara karşı derece-i şiddette olsa, o makam-ı muallâ-yı nübüvvete lâyık düşmüyor. Demek, Kur'ân-ı Hakîmin parlak bir i'câz ile, parlak bir surette gösterdiği ve ism-i Rahîm'in vusulüne vesile olan hissiyat-ı Yâkubiye, yüksek bir derece-i şefkattir. İsm-i Vedûda vesile-i vusul olan aşk ise, Züleyhâ'nın Yusuf Aleyhisselâma karşı olan muhabbet meselesindedir. Demek Kur'ân-ı Mu'cizü'l-Beyan, Hazret-i Yâkup Aleyhisselâmın hissiyatını ne derece Züleyhâ'nın hissiyatından yüksek göstermişse, şefkat dahi o derece aşktan daha yüksek görünüyor.

Üstadım İmam-ı Rabbânî, aşk-ı mecazîyi makam-ı nübüvvete pek münasip görmediği için demiş ki: "Mehâsin-i Yusufiye, mehâsin-i uhreviye nevinden olduğundan, ona muhabbet ise mecazî muhabbetler nevinden değildir ki, kusur olsun."

Ben de derim: Ey Üstad, o tekellüflü bir tevildir. Hakikat şu olmak gerektir ki: O muhabbet değil, belki yüz defa muhabbetten daha parlak, daha geniş, daha yüksek bir mertebe-i şefkattir.
Evet, şefkat bütün envâıyla lâtîf ve nezihtir. Aşk ve muhabbet ise, çok envâına tenezzül edilmiyor.

Hem şefkat pek geniştir. Bir zat, şefkat ettiği evlâdı münasebetiyle, bütün yavrulara, hattâ zîruhlara şefkatini ihata eder ve Rahîm isminin ihatasına bir nevi aynadarlık gösterir. Halbuki aşk, mahbubuna hasr-ı nazar edip herşeyi mahbubuna feda eder. Yahut mahbubunu îlâ ve senâ etmek için başkalarını tenzil ve mânen zemmeder ve hürmetlerini kırar. Meselâ biri demiş: "Güneş mahbubumun hüsnünü görüp utanıyor; görmemek için bulut perdesini başına çekiyor." Hey âşık efendi! Ne hakkın var, sekiz İsm-i Âzamın bir sahife-i nuranîsi olan güneşi böyle utandırıyorsun?
Hem şefkat hâlistir, mukabele istemiyor, sâfi ve ivazsızdır. Hattâ en âdi mertebede olan hayvânâtın yavrularına karşı fedakârâne, ivazsız şefkatleri buna delildir. Halbuki aşk ücret ister ve mukabele talep eder. Aşkın ağlamaları bir nevi taleptir, bir ücret istemektir.

Demek, suver-i Kur'âniyenin en parlağı olan Sûre-i Yusuf'un en parlak nuru olan Hazret-i Yâkup'un (a.s.) şefkati, ism-i Rahmân ve Rahîm'i gösterir ve şefkat yolu rahmet yolu olduğunu bildirir. Ve o elem-i şefkate devâ olarak da
dedirir.


Said Nursî
 
K

koza_kelebegi

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

8.mektubu okumak nasip oldu bugün. şefkatin aşktan daha ileri olduğunu gördük,hissettik, anladık lakin insanlarımız, evli kardeşlerimiz vs şefkatten ziyade belki de aşka talipler. Hatta şefkati bir nevi acıma olarak görüyor insanlar. Şefkat eden bir insana belki de "bana acıyorsun" diye kızmak ve gönül koyma yoluna gidiyorlar ve bana acıma diyebiliyorlar.

Aklıma takılan bir sual şu: Şefkat ile acımak arasında fark varmıdır? Varsa nedir? Yoksa niçin yok?


Sevgi ile.

koza.
 
F

FIKIR7

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

sapla, saman karistirilabiliyor ???

her nedense ask, sefkat, acima gibi hisler biribirileri ile hicbir ilgileri olmadigi halde, biribirileri ile kiyaslanmislardir asagidaki yazida.
Bu birinci yanlistir.

Ortak paydasi olmayan hicbirsey biribirisi ile karsilastirilamaz, kiyaslanamazlar.

Biber, Patlican, Maydanoz kiyaslanabilirlermi birbirleri ile ?

En büyük hata ise burada; ask, sefkat ve acima gibi hislerin ne olduklari bile belirtilememis yani definisyonlari yapilmamis. Bu demektir ki, bilinmeyenler biribirileri ile kiyaslanmislardir ki, buda ikinci yanlistir.
 
I

isozworld

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

Açılan konuyu ve konuya yapılan yorumları okudum. Yazılara taktir, eleştiri gibi yorumlar yazmak için inanın vaktim olmuyor. Vakit bulabildiğimce güzel alıntılarınıza kısa uzun yorum yapacağım inşallah.
Konuyu okudum konu bir İslam aliminin şefkatin üstünlüğü ile ilgili. Ancak FIKIR7 konuyu sap ve saman örneklemesi ile kendi hissi veya mantığı çerçevesinde karıştırıldığını öne sürmüş.
Hatta,
FIKIR7' Alıntı:
Ortak paydasi olmayan hicbirsey biribirisi ile karsilastirilamaz, kiyaslanamazlar.
Biber, Patlican, Maydanoz kiyaslanabilirlermi birbirleri ile ?

Diyerek sap saman gibi birbirine yakın olan karşılaştırmasını biber patlıcan gibi karşılaştırılması daha zor gibi gözüken bitki örneklemesi ile zenginleştirerek sanki bu alıntıyı yazan veya yazının sahibinin çelişkili bir anlatım yaptığını öne sürmüş. Kardeşimiz hakkını helal etsin.

FIKIR7 kardeşim size şöyle bir örnekleme versem idim ne düşünürdünüz acaba;
Hisleri sınıflandıralım. Amacımız bilimsel anlamda hislerin sınıflandırılması ve aralarındaki benzerliklerden bahsedelim. Bunun için Elektromagnetik spektrum örneklemesi son derece uygundur.
Çünkü bu spektrum birbirlerinden tamamen farklı gibi gözüken farklı enerji düzeylerindeki ışınların sınıflandırılmasını sağlar. Görünen ışık, X ışını, Alfa, Beta ve Gama ışınlarını sınıflandıracağız. İlk etapta bu sınıflandırma bilim adamlarına sizin biber ve patlıcan örneklemesi gibi gelmişti. Ama bilim adamları bu farklı dalga boylarına sahip ışınların enerji düzeylerini ele alarak sınıflandırabileceklerini söylediler. Ve şuanda bu spektrum fiziğin ışınları sınıflandırmada ele altığı en önemli araçtır. Etrafımızda gördüğümüz ışığın enerji seviyedi düşük olduğunda en altta yer alrıken x, ışını daha yüksekte. Gama ise enerji seviyesi en yüksek ışındır ve specturumun en tepe noktasında yer alır. Ki Gama ışını ile Marmara üniversitesi hastanesinde bizzat ilgilendim. Teknesyum elementi Gama ışını yayar. Google’dan bu konuyu inceleyebilrisiniz.
Duygular da sınıflandırılabilir. Şöyle diyelim sizin annenize olan sevginiz ile eşinize olan sevginin dalgaboyları farklıdır ama kökeni aynıdır. Kökeni histir. Bu hissin kuvvetliliğine göre spektrumda yeri değişebilir. Ancak size anneniz veya eşiniz arasında bir olaydan dolayı tercih yapmanız söylediğinizde gidip bakacağınız yer spectrum dur. Enerjisi en yüksek olanı tercih edeceksinizdir. Aşk bana gama ışını gibi geliyor. Gama ışını kontrolsüzdür X ışını gibi doğrusal yol izlemez aksine saçılır. Burada şefkat hissinin enerji seviyesinden bahsediliyor. Sonuçta şefkat te bir histir. Ancak bu his bana akıl katalizörü ile enerji seviyesinin çok daha yükseltilebildiğine inanıyorum. Dolaysıyla hangi enrji seviyesinde olmanız gerektiğine siz karar verirsiniz. Eğer karşılaştırma olmasaydı Annenizin şefkati ile aşık olduğunuz insan arasında bir kıyaslama mümkün olmayacaktır.
Veya biber ve patlıcanın biyolojik muhteviyatı bakımında karşılaştırılamaz gibi gözükse de mineral bakımından enerji bakımından karşılaştırılabilceği aşikardır. Kaldı ki bütün bitkilerin ortak yönleri sınıflandırılmıştır. Biber, Patlican, Maydanoz vb. tüm bitkiler fotosentez yapar. Kreps döngüsü sonunda Oksijen açığa çıkar. Laktik asit fermantasyonu yapan daha uç bir örnekği verseydiniz yine diğerler ile bir spectrumda ortak yönleri olacaktı. Kaldı ki tüm canlıları yaratan Rabbimiz dünya arabiriminde birbirlerimizle haberleşmemiz için dünyada giydiğimiz şu kılıfın(bedenin) tüm evrenle ortak yanları vardır.

Allah’a emanet olun
 
F

FIKIR7

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

isoz' Alıntı:
Açılan konuyu ve konuya yapılan yorumları okudum. Yazılara taktir, eleştiri gibi yorumlar yazmak için inanın vaktim olmuyor. Vakit bulabildiğimce güzel alıntılarınıza kısa uzun yorum yapacağım inşallah.
Timarini yapamayacaginiz hicbir ekini ekmemeniz gerekir.
Bu alintilari yapmaya zaman ayiran kisi, bu fikirlerin arkasinda durmak mecburiyetinde olan kisidir. Fikirlerin arkasinda durmak ise, bilgi, fikir ve zaman ister. Yoksa ???

Asil adim MiM, fikir7 ismi ile bu forumda yürüyorum. MiM demek, derinlemesine herseyi analiz edebilmek, bu analizlerden, alisilaolmayan da dahil olmak üzere fikirler üretmek demektir.
Yani verimli bir tartisma yapmak mecburiyetindeyiz...Ayriyeten hicbir fikrin ve bilginin cübbesine degil, aslina bakarim...
Bunlarla meselenin önemini arzettigimi düsünüyorum.

Konuyu okudum konu bir İslam aliminin şefkatin üstünlüğü ile ilgili.
Kritigimdede belirttim, sefkatin tanimini yapamayan kisi, alim olsa idi, benzetmelerle ugrasmaz, asli ile, kendisi ile istigal ederdi.
Sefkat, Ask, Aci, Hasret, vs...nedirler ? Nedirler ki,, nasil kiyaslanabilsinler ?
Ayriyeten her gecmisteki alim, gelen alimin ciragi pozisyonuna düser herdaim. Zira her yeni gelen alim; eski alimlerin kurduklari sistemleri gelistirir, bir adim daha ileri götürürler. Yani giden alim, gelen alimin ciragi, kalfasi durumuna düser..
Ancak FIKIR7 konuyu sap ve saman örneklemesi ile kendi hissi veya mantığı çerçevesinde karıştırıldığını öne sürmüş.
Hatta,
FIKIR7' Alıntı:
Ortak paydasi olmayan hicbirsey biribirisi ile karsilastirilamaz, kiyaslanamazlar.
Biber, Patlican, Maydanoz kiyaslanabilirlermi birbirleri ile ?
Gönlüm isterdi ki, kendimden bahsetmeyerek, ayinede görüntümle taninayim bu forumda. Olmuyor bir türlü buradada..
Ben müspet bilim alaninda ehilim. Mantiga, Matematige dayanmayan hersey izafidir, masaldir benim indimde..
Bu konudada asla hislerle, kisisel mantikla da yanasmadim konuya.
Ayriyeten kisisel mantikta yoktur. Mantik evrenseldir...

Sefkat ve Ask örnek olarak alinirsa, eger sefkatin ve askinda ne olduklari bilimsel olarak biliniyorlarsa, aralarinda hicbir benzerligin yani ortak paydanin olmadigi görülür.
Zaten sapla samanin birbirine karistirilmasinin nedenide; sefkati, aski, bilmeden karsilastirmakta yatar.

Diyerek sap saman gibi birbirine yakın olan karşılaştırmasını biber patlıcan gibi karşılaştırılması daha zor gibi gözüken bitki örneklemesi ile zenginleştirerek sanki bu alıntıyı yazan veya yazının sahibinin çelişkili bir anlatım yaptığını öne sürmüş. Kardeşimiz hakkını helal etsin.
Sap ile Saman birbirlerine yakinmidirlar ki özde ?
Bu alintinin sahibinin, kendi zamaninin kosullari icerisinde alim olduguna inanirim ama bu dereden o zamandan beri cok sular akti ve bugün bilimsel olarak epey sey biliniyor. Anlatimda celiski yok..Bilgisizlik var.Bilgisizliklerden üretilen hükümler var....
Sende hakkini helal edeceksin gecici de olsa...Çünkü yavas yavas kivbama gireceksin..kivama girene kadarda hersey agir gelecek...

FIKIR7 kardeşim size şöyle bir örnekleme versem idim ne düşünürdünüz acaba;
Hisleri sınıflandıralım.
Bilinmeyenleri tasnif mümkün degildir. Tasnif; ortak özelliklere göre gruplandirma demektir.
Ilk önce neden bahsediyoruz tanimlayalim...Yani üzerine konustugumuz ögeler belli olsunlar..ondan sonra ortak paydalarini arastiralim ve buna görede tasnifleyelim.

Amacımız bilimsel anlamda hislerin sınıflandırılması ve aralarındaki benzerliklerden bahsedelim.
Eger 2 nin ne oldugu hususunda bilimsel ölceklere göre anlasamazsak, bu 2 ile hicbirsey yapamayiz...
Sefkat nedir ?
Ask nedir ?

Bunun için Elektromagnetik spektrum örneklemesi son derece uygundur.
Çünkü bu spektrum birbirlerinden tamamen farklı gibi gözüken farklı enerji düzeylerindeki ışınların sınıflandırılmasını sağlar. Görünen ışık, X ışını, Alfa, Beta ve Gama ışınlarını sınıflandıracağız.
Spektrum icerisindeki hicbir renk biribirinin ayni degildir, biribirinede asla benzemezler. Farkli gibi görünmeleride, farkliliklarindandir. Buna farklilik bile demeniz imkansizdir. Zira spektrumdaki hicbir renk digerine benzemez. digerinin ayni degil, digerleri ile hicbir ortak paydasida yoktur.

İlk etapta bu sınıflandırma bilim adamlarına sizin biber ve patlıcan örneklemesi gibi gelmişti. Ama bilim adamları bu farklı dalga boylarına sahip ışınların enerji düzeylerini ele alarak sınıflandırabileceklerini söylediler
Ve şuanda bu spektrum fiziğin ışınları sınıflandırmada ele altığı en önemli araçtır..
Bahsedilen baska ilim adamlari beni baglamiyor. Aslinda bu bahsettiginiz bilim adamlari, sizin tezinizi destekliyor durumdalar :)

Dalga boylarindaki farklilik, spektrumdaki renklerin farkliliklari olarak algilanip, dalga boyu paydasi ile renkler arasinda benzerlik insa edilemez. Cünkü biribirine benzemez, hicbir renk biribirine .... dalga boyunun farkliligi bir ortak payda gibi görünsede..

Bugünkü fizik, renkler arasindaki tasnifte dalga boyu kullanmamaktadir. Sadece spektrumun olusmasinda etken madde enerjidir. Malumaliniz oldugu üzre herseyin olusumunda enerji vardir.

Etrafımızda gördüğümüz ışığın enerji seviyedi düşük olduğunda en altta yer alrıken x, ışını daha yüksekte. Gama ise enerji seviyesi en yüksek ışındır ve specturumun en tepe noktasında yer alır. Ki Gama ışını ile Marmara üniversitesi hastanesinde bizzat ilgilendim. Teknesyum elementi Gama ışını yayar. Google’dan bu konuyu inceleyebilrisiniz.
yukarda belirttigim gibi enerji; maddenin olusumunun ana faktörüdür. ama bu örnekte yetmedi size; sapla, samanin ayni seyler oldugunu kanitlamak icin.

Ben burada MiM koymayi dogru buluyorum...Çünkü buraya kadar anlasamadik...
Anlasamadigimiz hususlarin yani bilinmeyenlerin üzerine hicbirsey koyamayiz...

Bu nedenledir ki, altta kalan yazinizi okumayi bile yanlis buluyorum.

Farkinda olmadan alinti yaptiginiz islam alimininde, sizinde Darwinci Düsünceye sahip oldugunuzu belirtmekte isterim...
Buyrun:
Darwin´e göre:
"Bütün hayvanlar konusurlar. Ortak payda= Konusmak...Bütün insanlar; konusan hayvanlardirlar.
Insanla Maymun arasinda nice ortak benzerlikler, paydalar vardir ve bundan hareketle (evrim!) insan maymundan türemistir...

Sapla, saman biribirine fiziksel benzeyebilir ama icsel benzemez. Eger fiziksel gözlemlerle algiladigimiz eksik, eksik oldugu icin yanlis bilgilerle -sadece- hareket edersek, KÜFRE girmemiz kacinilmaz olur...

Bu konuyu burada mim´lemek istemem...anlasilmasi gerekir cenab-i allah´in herseyi ayri ayri yarattigi....

Birde düsün yaradilan hersey bitribirinin benzeri, kismen aynisi...gerek kalirmiydi imtihana ?

Allah’a emanet olun
sizde..

Not: Bilincli olarak renk spektrumunda kaldim, çünkü görülmeyen isin spektrumu örneginde dahada fazla anlasamayacaktik.
 
I

isozworld

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

Yazıları anlatılmak istenen şeklini görüyorsunuz da anlamak istediğiniz şekli ile mi okuyorsunuz?
Bilimsellik nedir?
Aşk ve şevkatin sap ve samanın özde birbirlerine yakın olmadıkarını iddia ettiğiniz bilimsel yazınızı görmek isterim.
Mezhep alimleri sizin için ne ifade ediyor?
Allah'a emanet olun.
 
F

FIKIR7

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

isoz' Alıntı:
Yazıları anlatılmak istenen şeklini görüyorsunuz da anlamak istediğiniz şekli ile mi okuyorsunuz?
Öyleyse, nasil anlasilmak istiyorsaniz, o sekilde anlatin.
Malumaliniz oldugu üzre, algilandiginiz kadar anlasilirsiniz.

Bilimsellik nedir?
Konuyu baslatan, kelimeleri ortaya koyan sizdiniz. Kullandiginiz kelimelerin anlamlarini ögrenmek istemekte hakkim olsa gerek.

Benim sorularima yanitlari verdiginiz taktirde, dilediginiz kadar soruyu sormaniz serbest.

Simdilik bu sorunuza cevap vermiyorum bu nedenden dolayi.

Aksi taktirde sid.. yarisina döner bu is...maruz gör :)

Aşk ve şevkatin sap ve samanın özde birbirlerine yakın olmadıkarını iddia ettiğiniz bilimsel yazınızı görmek isterim.
MiM´in huyu, sorulari seve seve cevaplar..hicte üsenmeden...genelde konu acmaz...

Ama kisa bir giris yapayim:

DNA haritalari hicbirseyin, hicbirseyin aynisi olmadigini, hatta benzeri dahi olmadigini acikca gösteriyor.

Bugday sapini alir, övütürsünüz güneste ve bu övütülmüs sapa, saman denir.
Saman; sapin ufaltilmis parcalaridir fiziksel anlamda. Benzerlikleri, ortak paydalari var gibidir görünürde.

Halbuki sap ve saman hicbir ortak özellige sahip degillerdir bilimsel anlamda. Çünkü topraktan kopartilan sap yavas yavas az miktarda alinan su ile fermentasyona baslar, ufaltildikca oksijenle, isikla ve isiyla temas alani artar ve hizli bir fermentasyonla, fermantasyona devam eder.

Neticede sap ve saman denen; hicbir degeri biribirine benzemeyen iki ayri materi vardir ortada.

Hayvanlara sap yedirtilmez. Saman yedirtilir...Kökünden kopartilmamis sapta bambaska bir üründür. Bunu hayvanlar, saman kadar sevilmese, degerlendirilmese de yerler.

eger cenab-i allah yarattiklarini tasniflendirilebilir nitelikte yaratmis olsa idi, ayetleride tasniflendirmesi gerekirdi. Buda demek olacakti ki, imtihanlarda tasniflenebilecekti. Cennet, Cehennemde tasniflenmek zorunda kalinacakti...

Mezhep alimleri sizin için ne ifade ediyor?
icerisinde yasadiklari yer, zaman ve mekan kosullari altinda her mezhep alimi, DOGRU yu yapmistir. Cenab-i Allah insanin en kücük zerresinin( urcell) icerisine bir hayat vermis. Hayat; varligi koruma, varligi devam ettirme ve varligi gelistirme emirleri ile donatilmistir. Buna nefs diyoruz. Bu nedenledir ki, mezhep alimleri de gelisim cetveli üzerinde birer noktalardirlar...ama son nokta degildirler.
Bu nedenledir ki, her alimin DOGRU/YANLIS i; sadece icerisinde olustugu yer , zaman ve mekan kosullarinin ürünüdürler.
yer, zaman ve mekan kurallari degistikce, kemalete erdiginde, eski DOGRU/YANLIS lar degisirler...
Yani bugünün DOGRU/YANLIS i, yarinin DOGRU/YANLIS i degildir.
Kisacasi arastirmalarima göre, insanoglu olupta YANLIS i DOGRU, DOGRU yu YANLIS yapamayacak insan yoktur.

Bilgiler 2 ye ayrilirlar:
1. Absolut tek degerli DOGRU veya YANLIS bilgiler.
2. Degisken bilgiler.

Ayetlerdeki DOGRU ve YANLIS lar; katiyetle degismeyen degerlere sahiptirler.
Insanoglunun ürettigi DOGRU/YANLIS bilgilerinin degerleri ise yer, zaman ve mekan kosullari degistikce, degismek mecburiyetindedirler.

Zannedersem ciddi oldugumu farkettiniz.....

Allah'a emanet olun.
sende...
 
I

isozworld

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

Daima bilimselliği refesans alıyorum diyen siz kardeşim anlatımlarınızda kayda değer bir bilimsellik görmüyorum.
Bana buğdayın sapının ve samanının arasındaki farkı bilimsel anlmada anlatamadığınız gözlemlemekteyim.

size sorduğum soru
Aşk ve şevkatin sap ve samanın özde birbirlerine yakın olmadıkarını iddia ettiğiniz bilimsel yazınızı görmek isterim.
sizin cevabınız bu mu olmalı

DNA haritalari hicbirseyin, hicbirseyin aynisi olmadigini, hatta benzeri dahi olmadigini acikca gösteriyor.

Bugday sapini alir, övütürsünüz güneste ve bu övütülmüs sapa, saman denir.
Saman; sapin ufaltilmis parcalaridir fiziksel anlamda. Benzerlikleri, ortak paydalari var gibidir görünürde.
sapın samana dönüşmeisi ile genetik (DNA) değişmesi oluşmaz. DNA (Ki bu konuya gerçekten ciddi bilgilerimiz var hamdolsun) fiziksel değişimlerle değişmez.DNA iyin değişmesi kimyasal bir olaydır. 21 Amino asitlerin dizilişlerini ve yapılarını incelemenizi tavsiye ederim.google.com.
ifadesi bilimsel bir ifade değil.
Konuyu bilimsel olarak ele almanızı ısrarla istememin sebibi sizin yazılarınızda ve açıklamalarınızda ilmin fenni bilimler ile açıklama yönünde uğraş sarfettiğinizi gördüğüm içindi
Sap saman öreneğini bilimsel anlamda ele almak için moleküler biyoloji, Kimya (kimyasal tepkimeler,bileşik,karşım konuları) Fizik (Atomun yapısı, elektron çekim yasaları, alan teorisi (Werner Heisenberg) ) gibi konulara değinmeden açıklayamazsınız.
Açıkçası sizden bilim kelimesini duyunca vallahi böyle bir açıklama bekledim.
Soruları sormamın sebebi konuya hakim olup olmadığınızdı açıkçası. Sizi bu konuyu tattışacak düzeyde bilimsel bir bilgiye sahip olduğunuzu sanmıyorum ya da yanılıyorum. Birşeye bilimsel olarak böyle diye bir kesin ifade kullanıyorsanız bunun ispatınıda bilimsel olarak yapmanız gerkir. DNA bunu açıklamaya kalkarsanız ortak yönlerini bulursunuz. Hata sap ile saman tamamiyle aynı dersiniz. Ki moleküler olarak gerçekten aynı (Siz hala nedense bunun ortak paydalarının olmadığında ısrar ediyorsunuz.) Ben size farksız demiyorum. Fark var ama siz ortak paydanın olmadığı yönünde ciddi cümleler sarfediyorsunuz.
Bilimsel anlamda komik buluyorum bu açıklamalarınızı ve daha fazla da yazarak ne sizi ne de kendimi üzmek istiyorum.
Allah'a emanet olun
 
R

Resulehasret

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

Sizi Allah için çok seviyorum isoz abi :) kısa sürede bu sitenin olmazsa olmazlarındansınız benim için, Allah sizi başımızdan eksik etmesin.
 
F

FIKIR7

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

isoz' Alıntı:
Daima bilimselliği referans alıyorum diyen siz kardeşim anlatımlarınızda kayda değer bir bilimsellik görmüyorum.
Bana buğdayın sapının ve samanının arasındaki farkı bilimsel anlmada anlatamadığınız gözlemlemekteyim.
insanlar üzerine edindigim tecrübelere göre; bir konunun herseyini degilde genel anlamda aciklamasini, ipuclarini sunmayi, kisiyi arastirmalara ittigi icin tercih ederim.
Yoksa ögrenmiyor insanoglu...
Diger bir yönden hicbir forum bilimsel bir forumda degildir. Herseyin asirisi gibi bilimsel konunun acilimlarida insanlari sikar. Ama ben size sap ile samanin ayni olmadiklari hususunda yeterli ipuclarini verdigimi düsünüyorum.

size sorduğum soru
Aşk ve şevkatin sap ve samanın özde birbirlerine yakın olmadıkarını iddia ettiğiniz bilimsel yazınızı görmek isterim.
sizin cevabınız bu mu olmalı
ilmin hammaddesi bilgidir ve bilgiler sabit ve degisken bilgiler olarak 2 ye ayrilirlar. Hammaddenin definisyonu yapilmadan, yani ne oldugu ortaya konmazsa, bu bilgi bir HIÇ tir. Hiç ilede hicbir bilimsel islem yapamazsiniz.
Konuyu acan kisi olarak, üzerinde islemler yaptiginiz Sefkat ve Aski sizin define etmeniz gerekirdi.
Eger siz bunu yapmaya ugrassaydiniz, bende gerisini getirmeye ugrasirdim.

Birseyi bilmek, onu bilimsellestirmek icin yetmez.

Nefs nedir ? konusunun arasirmasi aylarimi aldi ve ben bunu bircok sitede kalemede aldim. Bu sitelerden birisinide zikretmistim.
Bunun gibi;
ibadet nedir ?
avret nedir ?
örtünme nedir ?
cilbab nedir ?

gibi sorularin yanitlarini da aylar süren ugraslar neticesinde buldum ve bircok yerde yayinladim.

Önerim sudur:
Siz baslayin Ask nedir ? Sefkat nedir ? sorularini yanitlamaya, bende katkimi ortaya koyayim.

DNA haritalari hicbirseyin, hicbirseyin aynisi olmadigini, hatta benzeri dahi olmadigini acikca gösteriyor.

Bugday sapini alir, övütürsünüz güneste ve bu övütülmüs sapa, saman denir.
Saman; sapin ufaltilmis parcalaridir fiziksel anlamda. Benzerlikleri, ortak paydalari var gibidir görünürde.
sapın samana dönüşmeisi ile genetik (DNA) değişmesi oluşmaz. DNA (Ki bu konuya gerçekten ciddi bilgilerimiz var hamdolsun) fiziksel değişimlerle değişmez.DNA iyin değişmesi kimyasal bir olaydır. 21 Amino asitlerin dizilişlerini ve yapılarını incelemenizi tavsiye ederim.google.com.
Fermentasyonun kimyevi bir olay oldugunda hemfikiriz galiba ?
Her kimyevi prozeste katalizatörler, kimyevi prozese katkida bulunurlar. Isi, Isik, vs..de bu kimyevi prozesin katalizatörleridirler degilmi ?
Bu hususlarda anlasmamamizda bir neden yok herhalde ?

DNA haritalarindan diger bir deyimle sifrelerinden bahsettim burada. Sap ile Samanin DNA haritalarinin degisik oldugunu dile getirdim. Eger birseyler paylasmak isterseniz, bahane aramayacak, arastiracaksiniz. Ögreneceksiniz.
Neticede bende dahil olmak üzere hicbir kimse dünyayi yeniden kesfetmiyor ve kesfettirtmiyor. Dileyen kesfetmek icin yardim alabilir.

ifadesi bilimsel bir ifade değil.
Dedimya...ne pahasina olursa olsun kapinizi acmaya niyetli degilsiniz...
var gibi = Erscheinungsbild(almancasi)
ör: rakamlarin aslinda hicbirisi yoktur ama var gibi kabul edilirler. Varsayim da diyebilirsiniz buna.
Insanoglu algilamalari icin kullandigi sensorlar sayesinde(5 duyu organi) algilamak istediklerini, algilamak istedikleri gibi, yer, zaman ve mekan kosullarina uyarak algilarlar.
ör: renk algisi
Farkindaysaniz, algilamak istedigimiz gibi algiliyoruz. Yani edindigimiz bilgiler reel bilgiler olmayip, manipüle edilmis bilgilerdirler.

Demekki, "var gibi"; bilimsel bir ifadedir. Yanlis anlamanizda mümkündür, zira aklima gelebilen kelimeyi kullanirim..

Konuyu bilimsel olarak ele almanızı ısrarla istememin sebibi sizin yazılarınızda ve açıklamalarınızda ilmin fenni bilimler ile açıklama yönünde uğraş sarfettiğinizi gördüğüm içindi
önerim: burada kendimden bahsetmemi önlemeniz ve paylastikca, kimligin belirginlesmesidir.

Sap saman öreneğini bilimsel anlamda ele almak için moleküler biyoloji, Kimya (kimyasal tepkimeler,bileşik,karşım konuları) Fizik (Atomun yapısı, elektron çekim yasaları, alan teorisi (Werner Heisenberg) ) gibi konulara değinmeden açıklayamazsınız.
Eeee..1500 sayfalik bir bilimsel arastirmayida benmi sergileyecegim burada ?

tomografik DNA Haritalarini 3D formatta burada sergilememizde sart olacakti..Buda ayri bir zorlugu...
 

|Ⓢєччαh|

MiM
Yönetici
Admin
Tema üyesi
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

Resulehasret' Alıntı:
Sizi Allah için çok seviyorum isoz abi :) kısa sürede bu sitenin olmazsa olmazlarındansınız benim için, Allah sizi başımızdan eksik etmesin.
yav üstadım, kıymetli vakitlerinizi boşa harcamanızı istemem. yazıktır. sıkletinizde biriyle faydalı bir mevzuyu tartıştığınızda zevkle takip ediyoruz. kendini dev aynasında gören bir cüce için harcadığınız zamana ve emeğe acırım.

kullandığım bu tabir için şaşırmış olabilirsiniz. çünkü benden ilk kez duyduğunuz bir tanımlama idi bu. fakat, "kendini pozitif ilimlerde ehil(!)" gören... bediuzzaman hazretlerini kendine talebe olabilecek evsafta tarif eden birini daha başka bir tanımla anlatmak belki aşırı bir tevazu olabilir. ki, bu da tehlikelidir malum.

güzel kafanızı yormayın sevgili üstadım. kalın selametle...

attığınız taş, kaçan kurbağaya değmeli.. vesselam!
 
B

busra_72

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

MiM' Alıntı:
güzel kafanızı yormayın sevgili üstadım
Haklısınız Hocam..Yorumları okudum ama okumasaydım keşke...Akıp giden zamana yazık oluyor :)
 
I

isozworld

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

Hala sap ve samanın DNA sını farklı olduğunu söylüyor. Bunu sanırım ilköğretim müfredatında gösteriyorlardır. Sap ve samanın DNA'sı hiç farklı olurmu Allah aşkına neden bahsediyor sunuz?

Sevgili Mim Hocam,Büşra_72,denge ve resulehasret kardeşlerim Allah'sizden razı olsun. Affınıza sığınarak sizi gereksiz bu yazılarla meşgul ettim. Gerçekten sizlerden özür diliyorum. Hakkınızı helal edin. Bu insanın yazılarının boş olduğunu birşeyler biliyormuş gibi yazdığını farkedemedim. Malesef son derece komik, ve bir şeyler söylemek için çırpınmaktan ibaret buluyorum. Allah yardımcısı olsun demekten başka birşey gelmez elimden.

Kardeşlerim hakkınızı helal edin.
 

|Ⓢєччαh|

MiM
Yönetici
Admin
Tema üyesi
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

isoz' Alıntı:
Sevgili Mim Hocam,Büşra_72,denge ve resulehasret kardeşlerim Allah'sizden razı olsun. Affınıza sığınarak sizi gereksiz bu yazılarla meşgul ettim. Gerçekten sizlerden özür diliyorum. Hakkınızı helal edin. Bu insanın yazılarının boş olduğunu birşeyler biliyormuş gibi yazdığını farkedemedim. Malesef son derece komik, ve bir şeyler söylemek için çırpınmaktan ibaret buluyorum. Allah yardımcısı olsun demekten başka birşey gelmez elimden.
Kardeşlerim hakkınızı helal edin.
evet sevgili üstadım, keşki bunu daha evvel size hatırlatabilmiş olsaydım... bu kadar zahmetlere katlanma gereği duymaz, kıymetli zamanınızı boşa heba etmiş olmazdınız...
 
S

SimurG

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

SöyLesem tes'iri yok,
sussam gönüL razı değiL
FuzuLi


* * *
Ana Fikrine Bak Kızını AL !

* * *

SapLa saman kesinLikLe biLerek veya isteyerek karıştırıLıyor..
Ahtapotvari düşünceLerLe,her konuya uzanan eLLer cinLiğin,kurnazLığın daniskasıdır.En tüy'den bir açıkLama biLe konforu sürdürme sefası,rahatLama seansıdır..
Yazmama konusunda ısrarcıydım fakat kapLumbağa gibi kabuğa çekiLip 'saman' oLmaktansa,'iç sızı' mı payLaşıp, 'sap' oLmayı tercih ettim..Ve yine 'saman' oLmaya devam edeceğim.

Kabuk (sap) ve Öz (saman) , birbirinin zıddıdır..İkisi aynı şey değiLdir..''Yazma(ma)'' ve ''Okuma(ma)'' iLe iLgiLi yersiz akan terLer,karavana oLan eforLar..
BaşkaLarını düşünmekLe sonuçLanmayan,verim kazandırmayan her satır,egoizmin ciLaLanmasına yarar sadece..Bu egozimLe ciLaLanan satırLara,mutLak suretLe soruLan soruLar ve yapıLan tetkikLeri bahane ederek başkaLarınıda yazıLanLara aLet ederek ''benciLLik ve ben-merkezciLiğinin' paLazLandığı,yaLnızca kendinin 'biLgi ve iLgi odağı' oLduğu bir meydana dönüşür..
Meydan,okuyanLara kaLmasın ister ki,'meydan okuyabiLsin'..BöyLeLeri her hengamede yasakçı mizaç edinirLer..'Sak' oLanın 'yasak'La işi oLmaz halbuki..KaranLıktan korkan çocuk misaLi,ne kadar bağırıyorsa o kadar cesaretLeniyor..

Bir konu hakkında fikir sunacak oLan insanLar,o aLanda uzman,pir oLmak zorundadır..Doktor Raporunu,beLediyeden aLmak oLmaz..Bir kasaptanda büskivi aLamazsınız,demekki her konuyu o işin pirine sormak gerek..Günümüzde bir spor yorumcusunun sağLıktan,bir ses sanatçısının siyasetten görüş biLdirdiğini görebiLiyoruz..(YapamazLar demiyorum,yaptığı yorumLara bakın,yorumu siz yapın)..Ve ''Şefkat mı,Aşk mı?'' konusuna baktıgımızda ve yapıLan yorumLara baktıgımızda,sapLa samanın iyice bir karıştığı aşikar..Benim 'sap' Lığımı biLe doğru bir baLtaya sap oLarak yapma gayretim var,kaLdı ki sizLer de sapLa samanı karıştıracak insanLar değiLsiniz..

Ben bir harf biLen birisinin yanında biLe taş gibiyimdir..Fikir heykeLtraşLarının(fikir7,isoz,mim) yontmasına amadeyim..Ama yontarken öyLe bir mesafe katetmeLisiniz ki,öğrenmek isteyenLere bir gıdım yararınız dokunsun..Önyargınız kendinize,sonyargınız bizLere oLmaLıdır..

Bir operatör,kurbağanın sıçrama kapasitesini saptamak için deney yapmaya karar vermiş.. Kurbağayı masanın üzerine koymuş,eLini çırpmış, kurbağa sıçramış. Operatör yazmış:

''Dört ayakLı kurbağa eL çırpınca 40 cm. sıçrıyor.''

Sonra makası aLmış,kurbağanın bir ayağını kesmiş..Yine eLini çırpmış,kurbağa sıçramış.Operatör yazmış:

''Kurbağa,bir ayağını kesince 30 cm. sıçrıyor.''

Sonra kurbağanın bir ayağını daha kesmiş,eLini çırpmış,kurbağa zar zor sıçramış.Operatör yazmış:

''Kurbağa,iki ayağını kesince 15 cm. sıçrıyor.''

Üçüncü ayağını kesip deneye devam edince,

‘‘Kurbağa,üç ayağını kesince ancak 5 cm. sıçrıyor'' yazmış.

Deneyin sonuna geLmiş artık. Son bacağı da kesmiş..ELini çırpmış, kurbağadan hiç hareket yok. Bir daha çırpmış,yine bir hareket yok.Operatör yazmış:

- ''Kurbağa , dört ayağını da kesince 'sağır' oLuyor.''

İşte , oLmaması gereken 'son yargı' ya bir örnektir bu operatörün çıkardığı sonuç..Suya gidip susuz geLme kabiLinden bir sonuç..OLmaması gereken bu , peki ya oLması gereken? KıLavuzu bukaLemun oLan,makyaj iLe vakit kaybeder..MarjinaLLer,eser gürLer,sonra gümLer..'Orijinaller' ise; eser bırakır! İyi bir eser…İnsan okuduğu ve yazdıkLarını yerken(!) gövdeye indirmek değiL,hücreye sindirmek niyetinde oLmaLı..

* * *
Ana fikre bak,kızını aL!!!
* * *
'Zam' fazLaLık demektir..'an' ise kısadır..O yüzden ''Zam/an'' ı iyi değerLendirmek gerekLi..

* * *
Yazarken kendimize bakıp,kendimizi muhatap aLmak,kendimizi eLeştirmek(benim yapmaya aciz oLduğum)..Bunu esas aLdığımızda ciddi konuşan bir insanı herkes dinLer..'Ayna ayna söyLe bana,benden daha güzeL varmı bu dünyada.?'' sorusunda,aynada kendini gören kişi kör oLmuş demektir..

Amacım 'şikayet' değiL 'hikayet' tir..KaLın sağLıcakLa..ALLah hepinizden razı oLsun..

SeLam ve dua iLe.
..
 
I

isozworld

Guest
Ynt: Şefkat mi Aşk mı? (Tercihin(m)iz Hangisi?

Yazınız için Allah sizden razı olsun, bu yazından kendime çok güzel pay çıkardım.
FIKIR7'nin Üstad için söylediği (Sap ve saman karıştırma) cümle kullanım itibariye aslında haya edilmesi gereken cümledir.
Amacımız eğer Aşk ile Şefkat arasındaki benzerliği sap ve saman benzerliği ile özdeşleştiriliyorsa o zaman sap ve saman arasında benzerlik vardır. Çünkü FIKIR7 böyle düşünüyorsa Üstad doğru söylemiştir. Aşk ve Şevkat sab ve saman aralarında benzerdir.
(FIKIR7'nin tüm konulara bilimsel yaklaşılması gerektiğini ifade ettiği için bu yol kullanılmıştır.)
Açıkçası hocam bu noktada ılımlı olmayı da sakıncalı buluyorum.
Allah'a emanet olun....
 
Üst