hayat├Żn anlam├Ż"├ŁSLAM" => K├ŁTAP D├ťNYASI => P├Żrlanta Serisi Okumalar├Ż => Konuyu ba■latan: oski - Mart 16, 2008, 01:48:35 ÍS

Ba■lřk: Hususi A├ž├Żdan ├Łman
G÷nderen: oski - Mart 16, 2008, 01:48:35 ÍS
K├╝fr├╝n ├╝rperticili├░ini ve iman├Żn vadetti├░i huzuru, itminan├Ż hayk├Żran bir m├╝’mine gelince: “├Łmans├Żz olan pasl├Ż y├╝rek s├«nede y├╝kt├╝r.” ( M.A.) der ve kestirir atar. Bu pasl├Ż y├╝reklerin pas├Żn├Ż ├ž├Âzmeye karar vermi├ż bir g├Ân├╝l eri ise: “Hakik├« zevk, elemsiz lezzet, kedersiz sevin├ž yaln├Żz imanda ve iman hakikatleri dairesindedir;” ├Âyle ise, “hayat├Żn zevk ve lezzetini isteyenler, onu imanla hayatland├Żrmal├Ż, farzlar├Ż yerine getirmekle bezemeli ve g├╝nahlardan uzak durmakla korumal├Żd├Żrlar;” zira, “bir kimse b├ók├« hayata tam y├Ânelebildi├░i takdirde, d├╝nyas├Ż ne kadar fena ve s├Żk├Żnt├Żl├Ż da olsa; o, bu d├╝nyay├Ż Cennet’in bir bekleme salonu mahiyetinde g├Ârd├╝├░├╝nden her ├żeyi ho├ż kar├ż├Żlar, her ├żeye katlan├Żr ve ├ż├╝kreder.” (Az bir tasarrufla Bedi├╝zzaman’dan) der; re├žete mahiyetindeki s├Âzleriyle ufkumuzu ayd├Żnlat├Żr ve iman├Żn b├╝y├╝s├╝n├╝ g├Ân├╝llerimize duyurur.



Muhteva ve ├Âz├╝ itibar├Żyla iman; can ├óleminden kopar├Żl├Żp ruhlar├Żm├Żza sunulmu├ż bir yemi├ż, duygular├Żm├Żza i├žirilmi├ż bir kevser, g├Ân├╝l dudaklar├Żm├Żzla emilen bir m├ón├ó, his, ├żuur, idrak pergeli ve cetveliyle s├«nelerimizde ├żekillendirilmi├ż nurdan bir ├óbidedir. G├Ânl├╝n├╝ ve duygular├Żn├Ż imanla, m├órifetle onar├Żp ihya eden bir iman kahraman├Ż, d├╝├ż├╝nce d├╝nyas├Żn├Ż cennetlere ├ževirmenin s├Żrr├Żn├Ż ke├żfetmi├ż, ebed├« mutluluk yoluna girmi├ż ve ba├żka aray├Ż├żlardan da kurtulmu├ż demektir. Zira, “Her zaman imanda m├ónev├« bir Cennetin, k├╝f├╝r ve dal├ólette de m├ónev├« bir cehennemin mevcudiyeti s├Âz konusudur.. evet, iman m├ónev├« bir T├╗b├ó-i Cennet ├žekirde├░ini ta├ż├Żd├Ż├░├Ż gibi, k├╝f├╝r de i├žinde m├ónev├« bir Cehennem tohumu saklamaktad├Żr.” (Siyak├Żn ├╝sl├╗ba tesiri ├žer├ževesinde k├╝├ž├╝k bir de├░i├żiklikle Bedi├╝zzaman’dan).


Evet, “├Łman hem nurdur, hem kuvvettir; hakik├« iman├Ż elde eden adam k├óinata meydan okuyabilir ve h├ódiselerin tazyikat├Żndan kurtularak her zaman mutlu olabilir.” ├ç├╝nk├╝, “├Łman tevhidi, tevhid teslimi, teslim tevekk├╝l├╝, tevekk├╝l de sa├ódet-i d├óreyni (d├╝nya-├óhiret mutlulu├░u) netice verir.” (Bir-iki kelime de├░i├żikli├░iyle ├ťstad Bedi├╝zzaman’dan). B├Âyle bir iman ├óbidesi, her zaman g├Ânl├╝n├╝, g├Âkler ├Âtesi ├ólemlere ula├żmak i├žin bir helezon gibi kullan├Żr ve onunla meleklerin, r├╗h├ón├«lerin i├ž i├že bulundu├░u melek├╗t├« derinliklerde kanat ├ž├Żrpar durur. Zaman olur, melekler ve r├╗h├ón├«ler onun kulaklar├Żna bir ├żeyler f├Żs├Żldar ve zaman gelir o, r├╗h├ón├«lerin boyunlar├Żna m├órifet gerdanl├Żklar├Ż takar ve bulundu├░u ├ólemin m├╝├ż├órun bil-ben├ón├Ż (parmakla g├Âsterilen) olur. Hele bir de o, iman├Żn├Ż irfanla derinle├żtirip irfan├Żn├Ż da r├╗h├ón├« zevklerle bezeyebilmi├żse.. evet i├żte o zaman, melekleri bile imrendiren ufuklarda pervaz etmeye ba├żlar.. hep Hakk’├Żn ho├żnut olaca├░├Ż zirveleri kollar.. s├╝rekli cennetliklerle oturur kalkar ve “a’l├ó-y├Ż illiyy├«n” r├╝yalar├Ż g├Âr├╝r. N├╗r-u iman ile a’l├ó-y├Ż illiyy├«ne y├╝kselip, Cennet’e l├óy├Żk bir k├Żymet almak hakik├« m├╝’minin kaderi; k├╝fr├╝n zifir├« d├╝nyas├Żnda a├ża├░├Żlar├Żn a├ża├░├Żs├Żna (esfel-i s├ófil├«n) d├╝├ż├╝p Cehennem’e ehil h├óle gelmek de k├ófirin ma’kus talihidir. (├Łkinci ├ż├Żk ba├żl├Ż ba├ż├Żna bir konu ama, zannediyorum tahliline bu sahifeler yetmez…)