Haziran 26, 2019, 10:05:27 ÍS
Haberler:

Allah size verdi├░i r├Żzk├Ż kesiverse, size r├Żz├Żk verebilecek olan kimdir? Hay├Żr, onlar azg├Żnl├Żk ve nefrette direnip durmaktad├Żrlar. (Mulk -20)

Kuran'├Żn Edebi M├╝kemmelli├░i ve Taklit Edilemezli├░i Hakk├Żndaki Yorumlardan ├ľrnek

Ba■latan ..., Mayřs 15, 2009, 12:54:56 ÍS

« ÷nceki - sonraki »

0 ▄ye ve 1 Ziyaretši konuyu incelemekte.

...

*Mekkeliler hala ondan mucize istiyorlard├Ż ve Hz. Muhammed (sav), dikkate de├░er bir cesaretle ve kendinden eminlikle misyonunun teyidi olarak Kuran'├Żn kendisine ba├żvurdu. T├╝m Araplar gibi onlar da lisan ve konu├żma sanat├Żnda uzmand├Żlar. E├░er Kuran onun kendi yazmas├Ż olsayd├Ż, di├░er ki├żiler onunla rekabet edebilirdi. B├Żrakal├Żm onun gibi on ayet yazs├Żnlar. E├░er yazamazlarsa (ki kesinlikle yazamazlar) o zaman Kuran'├Ż a├ž├Żk bir mucize olarak kabul etsinler. (Oxford ├ťniversitesi'nden ├╝nl├╝ Arap dili uzmanlar├Żndan Hamilton Gibb)248
*Edebi bir dev yap├Żt olarak Kuran tek ba├ż├Żna durmaktad├Żr; Arap edebiyat├Żn├Żn e├żsiz bir ├╝r├╝n├╝d├╝r, kendi deyimiyle selefi ve halefi yoktur. T├╝m ├ža├░lar├Żn M├╝sl├╝manlar├Ż yaln├Żzca i├žeri├░inin de├░il, ├╝slubunun da taklit edilemeyece├░i konusunda birle├żmi├żlerdir… (Arap dili uzman├Ż Hamilton Gibb)249
*Kuran'├Żn Arap edebiyat├Żn├Żn geli├żimi ├╝zerindeki etkisi ├Âl├ž├╝lemez ve bu etki pek ├žok y├Ânde olmu├żtur. ├Ł├žerdi├░i fikirler, dili, kafiyesi sonraki t├╝m edebi eserlere az ya da ├žok n├╝fuz etmi├żtir. Belirli dil ├Âzellikleri ne bir sonraki y├╝zy├Żl nesrinde ne de daha sonraki nesir yaz├Żlar├Żnda taklit edilemedi, fakat en az├Żndan k├Żsmen Kuran'├Żn Arap diline getirdi├░i esneklik nedeniyle mevcut durum h├Żzl├Ż bir ├żekilde geli├żebildi ve imparatorluk y├Ânetiminin ve geli├żen toplumun yeni ihtiya├žlar├Żna g├Âre bir hal ald├Ż. (Arap dili uzman├Ż Hamilton Gibb)250
*Misyonunun ger├žekli├░inin bir kan├Żt├Ż olarak ne zaman Hz. Muhammed (sav)'ten bir mucize istense, O, Kuran'├Żn ├Łlahi kayna├░├Żn├Żn bir kan├Żt├Ż olarak Kuran ifadelerini ve k├Żyaslanamaz ├╝st├╝nl├╝├░├╝n├╝ kullanm├Ż├żt├Żr. Asl├Żnda M├╝sl├╝man olmayan ki├żiler i├žin bile hi├žbir ├żey onun anla├ż├Żl├Żr bir b├╝t├╝nl├╝├░e ve kavray├Żc├Ż bir toklu├░a sahip dilinden daha harika de├░ildir... G├Âsteri├żli ahenklerle dolu seslerin bollu├░u ve ola├░an├╝st├╝ ritimler, en d├╝├żmanca ve ku├żkuyla yakla├żan ki├żilerin de├░i├żmesinde ├Ânemli olmu├żtur.251 (Paul Casanova'n├Żn "L'Enseignement de I'Arabe au College de France" (Frans├Żz Kolejinde Arap E├░itimi) adl├Ż makalesinden)
*Kuran Cebrail taraf├Żndan Hz. Muhammed (sav)'e dikte ettirilmi├ż, kelimesi kelimesine Allah'├Żn bir vahyidir. Kendisi ve Allah'├Żn peygamberi Hz. Muhammed (sav)'in do├░rulu├░unu teyit eden bir mucizedir. Mucizevi niteli├░i k├Żsmen tarz├Żnda yatar -o kadar m├╝kemmel ve y├╝cedir ki hi├žbir insan ve cin en k├Żsa suresiyle k├Żyaslanabilecek tek bir sure yazamaz- k├Żsmen de ├Â├░retisinin i├žeri├░inde, gelecek hakk├Żndaki bilgilerinde ve Hz. Muhammed (sav)'in asla kendi kendine elde edemeyece├░i bilgilerin ola├░an├╝st├╝ derecede do├░rulu├░unda yatar.252 (Harry Gaylord Dorman'├Żn Towards Understanding Islam (├Łslam'├Ż Anlamaya Do├░ru) adl├Ż kitab├Żndan)

*Arap├ža Kuran'a a├żina olan herkes bu dini kitab├Żn g├╝zelli├░ini ├Âvmede hemfikirdir; bi├žimindeki ihti├żam o kadar ├╝st├╝nd├╝r ki, herhangi bir Avrupa lisan├Żna terc├╝me edildi├░inde gerekti├░i gibi takdir edilemeyebilir.253 (Edward Montet, Traduction Francaise du Coran (Kuran'├Żn Frans├Żzca Terc├╝mesi) adl├Ż kitab├Żndan)

*Orijinal Arap├žas├Ż ile Kuran insan├Ż harekete ge├žiren bir g├╝zelli├░e ve cazibeye sahiptir. ├ľzl├╝ ve ├╝st├╝n stili, genellikle kafiyeli olan, birden ├žok anlamlar i├žeren k├Żsa c├╝mleleri, kelime kelime terc├╝mesinde ifade edilmesi son derece zor olan anlaml├Ż bir etkiye ve patlay├Żc├Ż bir enerjiye sahiptir.254 (John Naish'in The Wisdom of the Qur'an (Kuran'├Żn Hikmeti) adl├Ż kitab├Żndan)
*Kuran evrensel olarak, Araplar├Żn en asil ve kibar├Ż olan Kurey├ż leh├žesinde, en g├╝zel ve saf bir dille yaz├Żlm├Ż├żt├Żr… Kuran'├Żn stili g├╝zel ve ak├Żc├Żd├Żr… ve bir├žok yerde ├Âzellikle de Allah'├Żn ha├żmeti ve nitelikleri tarif edildi├░i zamanlar y├╝ce ve g├Ârkemlidir… O kadar ba├żar├Żl├Żd├Żr ve dinleyicileri o kadar hayrete d├╝├ż├╝r├╝r ki, baz├Ż muhalifleri bunun bir b├╝y├╝c├╝l├╝k ve sihir etkisi oldu├░unu d├╝├ż├╝nm├╝├żlerdir.255 (George Sale'in, The Koran: The Preliminary Discourse (Kuran: ├Łlk Vaaz) adl├Ż kitab├Żndan)
*Ger├žekli├░in, hikmetin ve ├╝slup sadeli├░inin mucizesi...256 (Aziz Bosworth Smith'in Mohammed and Mohammadanism (Hz. Muhammed ve Muhammed├žilik) adl├Ż kitab├Żndan)

*Kuran se├žkin g├╝zellikte bir kafiyeye ve kula├░├Ż b├╝y├╝leyen bir ahenge sahiptir. Pek ├žok H├Żristiyan Arap, Kuran'├Żn stilinden hayranl├Żkla bahseder ve pek ├žok Arap├ža uzman├Ż onun m├╝kemmelli├░ini kabul eder... Ger├žekte, hem ├żiir hem nesirde engin ve verimli olan Arap edebiyat├Ż i├žinde onunla k├Żyaslanacak hi├žbir ├żey yoktur.257 (Alfred Guillaume'├Żn Islam (├Łslamiyet) adl├Ż kitab├Żndan

...

Bilim Adamlar├Żn├Żn Kuran Hakk├Żndaki Yorumlar├Żndan Baz├Żlar├Ż

… (Kuran'da) ├žok fazla do├░ru var ve t├Żpk├Ż Dr. Moore gibi ben de bu a├ž├Żklamalar├Ż yapt├Żran├Żn ├Łlahi bir ilham oldu├░u konusuna inanmakta kesinlikle zorlanm├Żyorum. (Prof. T. V. N Persaud, Manitoba ├ťniversitesi'nde anatomi, pediatri ve ├žocuk sa├░l├Ż├░├Ż, obstetrik, jinekoloji alanlar├Żnda profes├Âr)271



… Bence genetik ve din aras├Żnda hi├žbir ├žat├Ż├żma yok, bilakis din, baz├Ż geleneksel bilimsel yakla├ż├Żmlara vahiy ekleyerek bilimi y├Ânlendirebilir ki bunlar da Kuran'da var olan s├Âzlerdir, as├Żrlar sonra ge├žerli oldu├░u g├Âsterilmi├żtir ve Kuran'daki bu bilgi deste├░i Allah'tand├Żr. (Prof. Joe Leigh Simpson, obstetrik, jinekoloji, molek├╝ler ve insan geneti├░i alanlar├Żnda profes├Âr)272


Bir bilim adam├Ż olarak, sadece kesin olarak g├Ârd├╝├░├╝m ├żeylerle ilgilenebilirim. Embriyoloji ve geli├żimsel biyolojiyi anlayabiliyorum. Kuran'dan bana terc├╝me edilen kelimeleri de anlayabiliyorum. Daha ├Ânce vermi├ż oldu├░um ├Ârnekte oldu├░u gibi e├░er kendimi o ├ža├░a g├Ât├╝rebilseydim, bug├╝n bildiklerimle ve tan├Żmlayabildiklerimle, o zaman tarif edilmi├ż olan ├żeyleri tan├Żmlayamazd├Żm… ├ľyleyse (Kuran'da) yaz├Żlan her├żeyde ├Łlahi m├╝dahalenin oldu├░u d├╝├ż├╝ncesi ile hi├žbir ├želi├żki g├Âremiyorum. (Prof. E. Marshall Johnson, Thomas Jefferson ├ťniversitesi'nde anatomi ve geli├żimsel biyoloji profes├Âr├╝)273



Baz├Ż ayetler (Kuran ayeti), h├╝cre kar├Ż├ż├Żm├Żndan organlar├Żn yarat├Żl├Ż├ż├Żna kadar insan geli├żiminin son derece kapsaml├Ż tan├Żm├Żn├Ż yapar. A├żamalar├Ż, terminolojisi ve a├ž├Żklamas├Ż ile insan geli├żiminin b├Âylesine a├ž├Żk ve eksiksiz kayd├Ż daha ├Ânce var olmam├Ż├żt├Ż. Hepsinde olmasa bile ├žo├░u durumda bu a├ž├Żklama, geleneksel bilim literat├╝r├╝nde kay├Żtl├Ż olan insan embriyosu ve insan cenini geli├żiminin pek ├žok a├żamas├Żn├Ż y├╝zy├Żllar ├Âncesinden bildirmektedir. (Gerald C. Goeringer, Georgetown ├ťniversitesi'nde t├Żbbi embriyoloji dal├Żnda do├žent)274



├Łnsan├Żn geli├żimi hakk├Żnda Kuran'daki ifadelerin a├ž├Żklanmas├Żnda yard├Żmc├Ż olmak benim i├žin ├žok b├╝y├╝k bir zevk. Ben kesin olarak s├Âyl├╝yorum ki bu ifadeleri Hz. Muhammed (sav)'e Allah vermi├żtir, ├ž├╝nk├╝ bu bilginin ├žo├░u pek ├žok y├╝zy├Żl sonras├Żna kadar ke├żfedilmedi. Bu bana ├żunu kan├Żtl├Żyor ki, Hz. Muhammed (sav) Allah'├Żn el├žisidir. (Prof. Keith L. Moore, Toronto ├ťniversitesi anatomi ve h├╝cre biyolojisi profes├Âr├╝, se├žkin bir embriyolog ve pek ├žok t├Żp ders kitab├Żn├Żn yazar├Ż)275



... ├Łnsan embriyosunun ge├žirdi├░i evreler kompleks oldu├░undan -ki bunu geli├żim s├Żras├Żndaki s├╝rekli de├░i├żim s├╝recine bor├žludur- Kuran ve s├╝nnetteki deyimler kullan├Żlarak yeni bir s├Żn├Żflama sistemi ├Ânerilmi├żtir. ├ľnerilen sistem basittir, ├žok kapsaml├Żd├Żr ve g├╝n├╝m├╝zdeki embriyolojik bilgiyle tam uyum halindedir. (Prof. Keith L. Moore, Toronto ├ťniversitesi anatomi ve h├╝cre biyolojisi profes├Âr├╝)276



Son d├Ârt y├Żld├Żr Kuran ve hadislerle ilgili yap├Żlan yo├░un ├žal├Ż├żmalar sonucunda, insan embriyosunu b├Âl├╝mlere ay├Żran yeni bir sistem ortaya ├ž├Żkm├Ż├żt├Żr ki, bu MS 7. y├╝zy├Żlda kaydedildi├░i i├žin ├žok ├ża├ż├Żrt├Żc├Żd├Żr... Kuran'daki a├ž├Żklamalar MS 7. y├╝zy├Żldaki bilimsel bilgiye dayal├Ż olamazlar... (Prof. Keith L. Moore, Toronto ├ťniversitesi anatomi ve h├╝cre biyolojisi profes├Âr├╝)277



(Hz. Muhammed’in) evrenin ortak k├Âkeni gibi konular├Ż bilmesinin imkans├Żz oldu├░unu d├╝├ż├╝n├╝yorum, ├ž├╝nk├╝ bilim adamlar├Ż bunu son derece komplike ve geli├żmi├ż teknolojik metotlar kullanarak son birka├ž y├Żl i├žinde bulabilmi├żlerdir… 1400 y├Żl ├Ânce n├╝kleer fizik hakk├Żnda hi├žbir├żey bilmeyen bir ki├żi, ├Ârne├░in; yery├╝z├╝n├╝n ve g├Âky├╝z├╝n├╝n ayn├Ż kaynaktan geldi├░ini veya burada tart├Ż├żt├Ż├░├Żm├Żz di├░er sorular├Żn cevaplar├Żn├Ż kendi bulamaz. (Prof. Alfred Kroner, Almanya, Mainz ├ťniversitesi jeobilim profes├Âr├╝, d├╝nyan├Żn en ├╝nl├╝ jeologlar├Żndan)278



T├╝m bunlar├Ż birle├żtirirseniz ve Kuran'da d├╝nya hakk├Żndaki konular ile d├╝nyan├Żn olu├żumu ve genel olarak bilim ile ilgili t├╝m bu ifadeleri birle├żtirirseniz, pek ├žok ├żekilde burada a├ž├Żklanm├Ż├ż ifadelerin kesinlikle do├░ru oldu├░unu ve ├żimdi bunlar├Żn bilimsel metotlar ile teyit edildi├░ini… s├Âyleyebilirsiniz. Kuran'da ge├žen ifadelerin pek ├žo├░u o zaman i├žin hen├╝z kan├Żtlanmam├Ż├żt├Ż, fakat modern bilimsel metotlar ├żimdi Hz. Muhammed (sav)'in 1400 sene ├Ânce s├Âylemi├ż olduklar├Żn├Ż kan├Żtlayan bir pozisyonda. (Prof. Alfred Kroner, Almanya, Mainz ├ťniversitesi jeobilim profes├Âr├╝)279



Kuran'da do├░ru astronomik ger├žekleri buldu├░um i├žin ├žok fazla etkilendi├░imi s├Âyleyebilirim ve bizim gibi evrenin en ufak par├žas├Żn├Ż dahi inceleyen modern astronomlar i├žin ├Âzellikle. En k├╝├ž├╝k par├žay├Ż dahi anlamak i├žin ├žabalar├Żm├Żz├Ż yo├░unla├żt├Żr├Żyoruz. ├ç├╝nk├╝ teleskoplar kullanarak t├╝m evreni d├╝├ż├╝nmeden sadece g├Âky├╝z├╝n├╝n en k├╝├ž├╝k k├Żs├Żmlar├Żn├Ż g├Ârebiliyoruz. ├ľyleyse Kuran okuyarak ve sorular├Ż Kuran'dan cevaplayarak evren ara├żt├Żrmalar├Żm i├žin gelecekteki yolumu bulabilece├░imi d├╝├ż├╝n├╝yorum. (Prof. Yushidi Kusan, Japonya, Tokyo Rasathanesi Direkt├Âr├╝)280




Kesinlikle g├Ârd├╝├░├╝m├╝z ├żeyin harikulade oldu├░unu (belirtmek) isterim. ├Łster bilimsel a├ž├Żklamay├Ż kabul etsin ister etmesin, g├Ârd├╝├░├╝m├╝z bu yaz├Żlar├Ż de├░erlendirmek i├žin bizim s├Żradan bir insan tecr├╝besiyle anlayaca├░├Żm├Żz├Żn ├žok daha ├Âtesinde bir ├żey olmal├Ż. (Prof. Armstrong, NASA'da g├Ârevli astronomi profes├Âr├╝)281



B├Âyle bir bilginin o zaman yani 1400 sene ├Ânce var oldu├░unu hayal etmek son derece g├╝├ž. Belki baz├Ż ├żeyler basit birer fikir olabilirdi, ama bunlar├Ż ├žok detayl├Ż bir ├żekilde anlatabilmek son derece zor. ├ľylese bu kesinlikle insan bilgisi de├░il. Normal bir insan bu olguyu bu kadar detay ile a├ž├Żklayamaz. ├ľyleyse bilgi do├░a├╝st├╝ bir kaynaktan gelmi├ż olmal├Ż diye d├╝├ż├╝n├╝yorum.(Prof. Dorja Rao, Suudi Arabistan, Jeddah, Kral Abdulaziz ├ťniversitesi'nde deniz jeolojisi profes├Âr├╝)282




… Ben inan├Żyorum ki Kuran'da 1400 sene ├Ânce ifade edilmi├ż olan her├żey do├░rudur ve bilimsel yollar ile kan├Żtlanabilir… Bu, t├╝m bilimleri bilen Allah'├Żn ilham├Żd├Żr. B├Âylece, ├żunu s├Âylemenin vakti gelmi├żtir, "Allah'tan ba├żka ├Łlah yoktur ve Hz. Muhammed (sav) O'nun el├žisidir". (Prof. Tejatat Tejasen, Tayland, Chiang Mai ├ťniversitesi embriyoloji ve anatomi departman├Żn├Żn ba├żkan├Ż)283



Kuran birka├ž y├╝zy├Żl evvel gelmi├żtir ve ne ke├żfettiysek teyit etmi├żtir. Bu demektir ki Kuran, Allah'├Żn s├Âz├╝d├╝r. (Prof. Joly Sumson, jinekoloji ve obstetrik profes├Âr├╝)284

Bu kitap (Kuran)ge├žmi├żten, yak├Żn zamandan ve gelecekten bahsediyor. Hz. Muhammed (sav)'in d├Âneminde insanlar├Żn k├╝lt├╝rel seviyesini bilemiyorum ve bilimsel d├╝zeylerini de bilemiyorum. E├░er bu ge├žmi├ż d├Ânemde bildi├░imiz d├╝├ż├╝k bilim d├╝zeyi ise ve teknoloji yok ise, hi├ž ├ż├╝phe yok ki, bug├╝nlerde Kuran'da ne okuyorsak hepsi Allah'├Żn ├Ż├ż├Ż├░├Żd├Żr. Bunu Hz. Muhammed (sav)'e ilham etmi├żtir. B├Âylesine m├╝kemmel bir bilgi olabilir mi diye Ortado├░u'daki medeniyetin ba├żlang├Ż├ž tarihi hakk├Żnda bir ara├żt├Żrma yapt├Żm. Bu Allah'├Żn Hz. Muhammed (sav)'i g├Ânderdi├░i inanc├Żn├Ż daha da g├╝├žlendirdi. Ona engin biliminden yak├Żn zamanda ke├żfetti├░imiz k├╝├ž├╝k bir par├ža g├Ânderdi. Jeoloji alan├Żnda Kuran'la bilimin s├╝rekli bir diyalo├░u olmas├Żn├Ż umuyoruz. (Prof. Palmar, Amerika'da jeoloji alan├Żndaki ├Ânemli bilim adamlar├Żndan biri)285


Kuran'da da├░lar├Żn yery├╝z├╝n├╝ sabitleme fonksiyonu hakk├Żnda yap├Żlan bir sohbette:

├Łnan├Żyorum ki bu (Kuran bilgisi) ├žok ├žok ilgin├ž ve neredeyse imkans├Żz. Kesinlikle inan├Żyorum ki ne s├Âyl├╝yorsan├Żz hakl├Żs├Żn├Żz, bundan dolay├Ż bu kitab├Żn (Kuran'├Żn) duyurusu ├žok de├░erli, size kat├Żl├Żyorum. (Prof. Syawda, Japonya'da ve d├╝nyaca ├╝nl├╝ okyanus jeolojisi alan├Żndaki Japon bilim adam├Ż)286


Kuran Hakk├Żnda S├Âylenmi├ż Di├░er S├Âzlerden Se├žmeler

Her├żey son derece mant├Żkl├Ż geldi. ├Ł├żte bu Kuran'├Żn g├╝zelli├░i, sizden tepki vermenizi ve akletmenizi bekler... Kuran'├Ż daha fazla okudu├░umda, duadan, iyilikten ve yard├Żmdan bahsediyordu. O zamanlar daha M├╝sl├╝man olmam├Ż├żt├Żm, ama benim i├žin tek cevab├Żn Kuran oldu├░unu ve Kuran'├Ż Allah'├Żn g├Ândermi├ż oldu├░unu anlad├Żm.(Yusuf ├Łslam [Cat Stevens], eski ├Łngiliz pop star├Ż)287




"Allah'a teslim olmu├ż ki├żi" anlam├Żnda bir "M├╝sl├╝man" oldu├░umu umuyor olmama ra├░men, al├Ż├ż├Żld├Żk anlam├Żyla bir M├╝sl├╝man de├░ilim. ├Łnan├Żyorum ki benim ve di├░er Bat├Żl├Żlar├Żn Kuran ve di├░er ├Łslami d├╝├ż├╝nceyi yans├Żtan kaynaklarda iyice i├żlenmi├ż ve daha ├Â├░renmemiz gereken ├žok b├╝y├╝k ├Łlahi ger├žekler vard├Żr. Ayr├Żca, ├Łslam kesinlikle gelece├░in tek dininin temel ├žat├Żs├Żn├Ż olu├żturacak en kuvvetli adayd├Żr. (Islam and Christianity Today (G├╝n├╝m├╝zde ├Łslam ve H├Żristiyanl├Żk) adl├Ż kitaptan)288



Benim, dinimi de├░i├żtirerek ├Łslamiyet'i se├žmemin en ├Ânemli etkenlerinden biri Kuran'd├Ż.Ben, ├Łslam dinini se├žmeden ├Ânce Bat├Żl├Ż bir entelekt├╝elin ele├żtirel ruhuyla Kuran ├╝zerinde ├žal├Ż├żmaya ba├żlad├Żm.... Bu kitapta, Kuran'da, on├╝├ž as├Żrdan daha evvel vahyedilmi├ż, modern bilim ara├żt├Żrmalar├Żn├Żn ├žo├░unun i├žerdi├░i fikirleri tam anlam├Żyla ta├ż├Żyan ayetler var. ├Ł├żte bu kesinlikle benim dinimi de├░i├żtirmeme sebep oldu. (Ali Selman Beroist, Frans├Żz T├Żp doktoru)289


Ben b├╝t├╝n dinlerin kutsal kitaplar├Żn├Ż okudum, ├Łslam'da kar├ż├Żla├żt├Ż├░├Żm ├żeyi hi├žbirinde bulamad├Żm; m├╝kemmelli├░i. Kuran di├░er okudu├░um metinlerle kar├ż├Żla├żt├Żr├Żld├Ż├░├Żnda, bir kibritin ├Ż├ż├Ż├░├Żyla kar├ż├Żla├żt├Żr├Żlan bir g├╝ne├ż gibidir. Kesinlikle inan├Żyorum ki, ger├že├░e tamamen kapal├Ż olmayan bir ak├Żlla Allah'├Żn s├Âzlerini okuyan herkes M├╝sl├╝man olacakt├Żr. (Saifuddin Dirk Walter Mosig) 290



Kuran'├Ż g├╝├žl├╝ k├Żlan hususlardan birisi ├żudur; bir M├╝sl├╝man veya herhangi bir insan Kuran'├Ż eline al├Żp herhangi bir sayfas├Żn├Ż a├ž├Żp okudu├░unda, hayat├Żn ├Âz├╝ne dair almas├Ż gereken mesaj├Ż al├Żr. (├ťnl├╝ teolog John Esposito) 291



D├╝nyadaki b├╝t├╝n alim ve bilgin ki├żileri biraraya getirerek, yegane do├░ru ve insanlar├Ż mutlulu├░a ula├żt├Żracak tek vesile olan Kuran'├Żn prensiplerine dayal├Ż ortak bir rejim kuraca├░├Żm d├Ânemin pek yak├Żn oldu├░unu umuyorum. (Frans├Żz imparator Napoleon Bonaparte) 292

...

Yararlan├Żlan Kaynaklar:

248. [H. A. R. Gibb, Islam-A Historical Survey, 1980, Oxford University Press, s. 28.]; http://www.islamic-awareness.org/Quran/Miracle/ijaz.html
249. [H. A. R. Gibb, Arabic Literature-An Introduction, 1963, Oxford at Clarendon Press, s. 36.]; http://www.islamic-awareness.org/Quran/Miracle/ijaz.html
250. [H. A. R. Gibb, Arabic Literature-An Introduction, 1963, Oxford at Clarendon Press, s. 36.]; http://www.islamic-awareness.org/Quran/Miracle/ijaz.html
251. [Paul Casanova, "L'Enseignement de I'Arabe au College de France", Lecon d'overture, 26th April 1909]; http://www.islamweb.net/english/quran/miracalous/miracalous1.htm
252. [Harry Gaylord Dorman, Towards Understanding Islam, New York, 1948, s. 3.]; http://www.islamweb.net/english/quran/miracalous/miracalous1.htm
253. [Edward Montet, Traduction Francaise du Coran, Introduction, Paris, 1929, s. 53.]; http://www.islamweb.net/english/quran/miracalous/miracalous1.htm
254. [John Naish, M. A. (Oxon), D. D., The Wisdom of the Qur'an, Oxford, 1937, ├Âns├Âz s. 8.]; http://www.islamweb.net/english/quran/miracalous/miracalous1.htm
255. [George Sale, The Koran: The Preliminary Discourse, London & New York, 1891, ss. 47-48.]; http://www.islamweb.net/english/quran/miracalous/miracalous1.htm
256. Aziz R. Bosworth Smith, Mohammed and Mohammadanism adl├Ż kitab├Żndan; http://www.ndirect.co.uk/~n.today/disc160.htm
257. [Alfred Guillaume, Islam, 1990 (Reprinted), Penguin Books, ss. 73-74.]; http://www.islamic-awareness.org/Quran/Miracle/ijaz.html
258. [Laura Veccia Vaglieri, Apologie de I'Islamisme, ss. 57-59]; http://www.islamweb.net/english/quran/miracalous/ARCHIVE.htm
259. [John William Draper, A History of the Intellectual Development of Europe, c. I, London, 1875, ss. 343-344.]; http://www.islamweb.net/english/quran/miracalous/ARCHIVE.htm
260. [Rev. J. M. Rodwell, M. A., The Koran, London, 1918, s. 15.]; http://www.islamweb.net/english/quran/miracalous/miracalous2.htm
261. [Dr. Steingass, quoted in T. P. Hughes' Dictionary of Islam, s. 528.]; http://www.quran.org.uk/ieb_quran-feedback.htm
262. [Arthur J. Arberry, The Koran Interpreted, Oxford University Press, London, 1964, s. x.]; http://www.quran.org.uk/ieb_quran-feedback.htm
263. [Maurice Bucaille, The Qur'an and Modern Science, 1981, s. 18.]; http://www.quran.org.uk/ieb_quran-feedback.htm
264. Edward Montet; http://users.erols.com/zenithco/quote1.html
265. [Reverend Bosworth Smith in Muhammad and Muhammadanism, London, 1874.]; http://users.erols.com/zenithco/quote1.html
266. [James Michener in Islam: The Misunderstood Religion, Reader's Digest, May 1955, ss. 68-70.]; http://users.erols.com/zenithco/quote1.html
267. [Lectures on "The Ideals of Islam", Speeches and Writings of Sarojini Naidu, Madras, 1918, s. 167.]; http://www.mostmerciful.com/published-quotes.htm
268. [Hartwig Hirschfeld, Ph. D., M. R. AS., New Researches into the Composition and Exegesis of the Qur'an, London 1902, s. 9.]; http://www.islamweb.net/english/quran/miracalous/miracalous2.htm
269. [G. Margoliouth, Introduction to J. M. Rodwell's, The Koran, Everyman's Library, New York, 1977, s. vii.]; http://www.quran.org.uk/ieb_quran-feedback.htm
270. [Goethe, quoted in T. P. Hughes' Dictionary of Islam, s. 526]; http://www.quran.org.uk/ieb_quran-feedback.htm
271. http://www.islam-guide.com/ch1-1-h.htm
272. http://www.islam-guide.com/ch1-1-h.htm
273. http://www.islam-guide.com/ch1-1-h.htm
274. http://www.islam-guide.com/ch1-1-h.htm
275. http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.html
276. http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.html
277. http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.html
278. http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.html
279. http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.html
280. http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.html
281. http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.html
282. http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.html
283.http://islamweb.net/english/new/week15/(10)%20%20%20%20%20%20%20%20%
20%20%20%20THE %20LEADERS%20OF%20MODERN%20.htm
284.http://islamweb.net/english/new/week15/(10)%20%20%20%20%20%20%20%20%20%
20%20%20THE %20LEADERS%20OF%20MODERN%20.htm
285.http://islamweb.net/english/new/week15/(10)%20%20%20%20%20%20%20%20%20%
20%20%20THE %20LEADERS%20OF%20MODERN%20.htm
286.http://islamweb.net/english/new/week15/(10)%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20
%20%20THE %20LEADERS%20OF%20MODERN%20.htm
287. http://www.al-sunnah.com/call_to_islam/articles/what_they_say_about_islaam.html
288. http://www.al-sunnah.com/call_to_islam/articles/what_they_say_about_islaam.html
289. http://www.al-sunnah.com/call_to_islam/articles/what_they_say_about_islaam.html
290. http://www.al-sunnah.com/call_to_islam/articles/what_they_say_about_islaam.html
291. John Esposito; ABD Today, 27 Kas├Żm 2001
292. www.wponline.org/vil/Articles/politics/quotations_on_islamic_civilizati.htm; [Christian Cherfils, Bonaparte et Islam, Pedone Ed., Paris, France, 1914, ss. 105, 125.]169)
293. BBC News, 29 Mart 2000.
294. "Blair Kuran'a Merak Salm├Ż├ż", Milliyet, 11 Eyl├╝l 2001.
295. Prime Minister Tony Blair's Interview with Al-Jazeera, 9 Ekim 2001.
296. "Travels With Tony", Time, 12 Kas├Żm 2001, c. 158, no. 20.
297. http://www.amaana.org/ISWEB/ramadan.htm
298. http://www.ama-nj.org/bush_meeting.html
299. http://usinfo.state.gov/usa/islam/s091701b.htm