Haziran 19, 2019, 06:57:20 ÍS
Haberler:

├Ł├żte onlar, Rableri taraf├Żndan g├Âsterilmi├ż do├░ru yol ├╝zeredirler ve onlar kurtulu├ża erenlerdir. (Lokman -5)

Allah'├Żn Varl├Ż├░├Żn├Żn Delilleri Nelerdir?

Ba■latan ...Tefekk├╝r..., Nisan 19, 2009, 02:08:01 ÍÍ

« ÷nceki - sonraki »

0 ▄ye ve 1 Ziyaretši konuyu incelemekte.

...Tefekk├╝r...


Var├Żn ispat├Ż, yokun ispat├Żndan her zaman daha kolayd├Żr. Bir elma cinsinin yery├╝z├╝nde bulundu├░unu, bir tek elmay├Ż g├Âstermekle ispat edebiliriz. Halbuki yoklu├░unu iddia eden kimse b├╝t├╝n yery├╝z├╝n├╝, hatta kainat├Ż dola├ż├Żp, ancak ondan sonra onun yoklu├░unu ispat edebilir. Bu ise, imkans├Żzl├Żk ├žap├Żnda bir zorluk demektir. ├ľyleyse diyebiliriz ki; yok, hi├žbir zaman ispat edilemez...

Bir saray├Żn kap├Żlar├Żndan 999'u a├ž├Żk, biri kapal├Ż olsa, kimse o saraya girilemeyece├░ini iddia edemez. ├Ł├żte inkarc├Ż, devaml├Ż surette kapal├Ż olan o bir tek kap├Ży├Ż nazara verip onu g├Âstermek ister. Asl├Żnda o kap├Ż da, onun ve onun gibi olanlar├Żn g├Âzlerine ├žekilmi├ż perde sebebiyle onlar├Żn ruh d├╝nyalar├Żna kapal├Żd├Żr. M├╝min i├žin kapal├Ż kap├Ż yoktur. Yeter ki g├Âzlerini yummas├Żn!... Zaten 999'u herkese a├ž├Żkt├Żr. Hem de ard├Żna kadar... ├Ł├żte o kap├Ż ve o delillerden birka├ž├Ż :

├Łmk├ón Delili: ├Łmk├ón, olman├Żn da olmama kadar e├żit ihtimale sahip olmas├Ż demektir. G├╝nl├╝k konu├żmalar├Żm├Żzda da m├╝mk├╝n erken olabilirde olmayabilir de manas├Żn├Ż kast ederiz. Yarat├Żlm├Ż├ż olun her varl├Ż bize ├żu ger├že├░i hayk├Żr├Żr: Benim olmamla olmamam e├żit idi. ├×u ana ben varsam var olmam├Ż yoklukta kalmama tercih eden biri var demektir. O ise Ancak Allaht├Żr.





Hudus delili: Hudus, sonradan olma demektir. Hudusun en b├╝y├╝k delili de├░i├żmedir. Bir varl├Żkta de├░i├żme varsa bu hareketin bir ilk noktas├Ż olacakt├Żr. ├Ł├żte o noktadan ├Ânce o ├żey varl├Żk sahas├Żna ├ž├Żkmam├Ż├żt├Ż. Hen├╝z yoklukta isen var olmay├Ż kendi kendine irade edemeyece├░ine ve buna g├╝├ž yetiremeyece├░ine g├Âre bu var olu├ż Allah├Żn yaratmas├Żyla ger├žekle├żmi├ż demektir. Maddenin termodinamik kanununa g├Âre s├╝rekli yoklu├░a do├░ru kaymas├Ż, kainat├Żn durmadan geni├żlemesi, g├╝ne├żin s├╝ratle t├╝keni├że do├░ru yol almas├Ż gibi vak├Żalar, bu varl├Żk aleminin bir ba├żlang├Żc├Ż oldu├░unu g├Âsteriyor.

San'at: Atomdan insana, h├╝creden galaksilere kadar b├╝t├╝n kainatta, ince ve ba├ż d├Ând├╝r├╝c├╝ bir sanat g├Âze ├žarpmaktad├Żr. Evet, bir ba├żtan bir ba├ża kainattaki her eser ├żu ├Âzelliklere sahiptir:
• B├╝y├╝k sanat de├░eri ta├ż├Żr.
• ├çok k├Żymetlidir.
• ├çok k├Żsa zamanda ve ├žok kolay yap├Żlmaktad├Żr.
• ├çok say├Żda olmaktad├Żr.
• Kar├Ż├ż├Żk ve ├že├żit ├že├żittir.
• Devaml├Żd├Żr.

Halbuki, k├Żsa zamanda, ├žok say├Żda, kolay ve kar├Ż├ż├Żk yap├Żlan i├żlerde san'at ve k├Żymet olmamas├Ż gerekir. Ancak yapan Allah (c.c.) olursa, o zaman her ├żey de├░i├żir ve z├Żtlar bir araya gelebilir!..





Devir ve Tesels├╝l├╝n Muhal olmas├Ż: Devrin muhal oldu├░u ├żu misalle a├ž├Żklan├Żyor. Bir yumurtay├Ż tavu├░un yapt├Ż├░├Żn├Ż iddia eden adama soruyorsunuz. Tavu├░u kim yapt├Ż? Buna kar├ż├Żl├Żk onun ├ž├Żkt├Ż├░├Ż yumurtay├Ż g├Âsteriyor. Buna g├Âre tavu├░u aradan ├ž├Żkard├Ż├░├Żm├Żzda yumurta yumurtay├Ż yapm├Ż├ż oluyor. Bu ise muhaldir. Tesels├╝l ise bir ├żeyin silsile halinde ta ilk noktas├Żna kadar gidip o ilk varl├Ż├░├Ż kimin yapt├Ż├░├Żn├Ż sormak suretiyle Allah├Żn varl├Ż├░├Żn├Ż ispat metodudur. Yani bu meyveyi ├żu a├░a├ž yapt├Ż, o bir ├Ânceki meyveden oldu, o da bir ├Ânceki a├░a├žtan. B├Âylece ilk a├░aca yahut ilk meyveye kadar var├Żyor ve soruyoruz : Bunu kim yaratt├Ż diye .

Kur'an yolu devir ve tesels├╝lden ├žok farkl├Żd├Żr. Yumurtay├Ż kim yapt├Ż? Yahut meyveyi kim yapt├Ż? sorusunun cevab├Ż, do├░rudan do├░ruya, “Allah yaratt├Ż” diye cevap verilir. ├Łlim, irade, ├żefkat, merhamet kavramlar├Żndan bir nasibi olmayan, insan├Ż tan├Żmayan, hikmetten, sanattan anlamayan bu sebeplerin (tavu├░un ve a├░ac├Żn) sonucun yarat├Żlmas├Żnda hi├žbir tesirleri olmad├Ż├░├Ż ispat edilir. B├Âylece devir yahut tesels├╝l deliline gerek duyulmaz.

Hikmet ve gaye delili: Her varl├Żkta kendisine mahsus bir gaye, bir maksat, bir fayda takip edildi├░i g├Âze ├žarpmakta ve hi├žbir ├żeyde gayesizlik, manas├Żzl├Żk ve israf say├Żlacak herhangi bir durum m├╝├żahede edilmemektedir. H├ólbuki, ne madde aleminde, ne bitki ve hayvanat d├╝nyas├Żnda, ne de e├żya ve hadiselerde ├żuur ve idrak mevcut de├░ildir ki, bu gayeler silsilesi takip edilebilsin. ├ľyle ise, kainattaki bu ├żuurlu i├żleyi├żi ve bu hikmet ve gayeleri ancak Allaha isnat etmekle makul bir yol tutmu├ż olabiliriz.





Yard├Żmla├żma delili: Ya├░murun topra├░├Żn imdad├Żn├Ż, g├╝ne├żin g├Âzlerin yard├Żm├Żna ko├żmalar├Żndan, ta havan├Żn kan├Ż temizlemesine kadar, bu alem bir yard├Żmla├żma hareketiyle adeta dolup ta├żmaktad├Żr. Bu yard├Żmla├żmay├Ż yapan taraflar birbirlerini tan├Żmamakta, bilmemektedirler ├ľyle ise bu merhametli icraat├Ż sebeplere vermek m├╝mk├╝n de├░ildir.





Temizlik: Kainattaki nezafet ve temizlik, ba├żl├Ż ba├ż├Żna bir delil olarak, bize Kudd├╝s ismiyle m├╝semma bir Zat'├Ż (c.c.) anlatmaktad├Żr. Topra├░├Ż temizleyen bakteriler, b├Âcekler, kar├Żncalar ve nice y├Żrt├Żc├Ż ku├żlar; r├╝zgar, ya├░mur ve kar; denizlerde buzullar ve bal├Żklar; fezam├Żzda atmosfer, semada kara delikler; b├╝nyemizde kan├Żm├Żz├Ż temizleyen oksijen ve ruhumuzu s├Żk├Żnt├Żlardan kurtaran manevi esintiler, hep Kudd├╝s isminden haber vermekte ve o ismin veras├Żndaki Zat-├Ż Mukaddes'i g├Âstermektedir.





Simalar: Herhangi bir insan├Żn simas├Ż, en ince teferruat├Żna kadar kendisinden evvel ge├žmi├ż milyarlarca insandan hi├žbirisine kat'iyen benzememektedir. Bu kaide, kendisinden sonra gelecekler i├žin de aynen ge├žerlidir. Bir cihette birbirinin ayn├Ż, di├░er cihette birbirinden ayr├Ż milyarlarca resmi k├╝├ž├╝c├╝k bir alanda ├žizip, sonra da kendileri gibi olmas├Ż m├╝mk├╝n, milyarlarca resimden ay├Żrmak ve her ├żeyi sonsuz ihtimal yollar├Ż i├žinde bir yola ve bir ├żekle sokmak, elbette ve elbette yaratt├Ż├░├Ż her varl├Ż├░├Ż, hem de hi├ž kapal├Ż bir yan├Ż kalmamak ├╝zere bilen ve o varl├Ż├░a istedi├░i ├żekli vermeye g├╝c├╝ ve ilmi yeten Cenab-├Ż Hakk'├Ż en sa├░├Żr kulaklara dahi duyuracak kuvvette bir iland├Żr.

F├Żtrat ve Vicdan Delili: Allah├Ż tan├Żman├Żn say├Żlamayacak kadar ├žok delil ve i├żaretleri insan├Żn yarat├Żl├Ż├ż├Żnda, f├Żtrat├Żnda mevcuttur. Bunlardan sadece ├Ârnek: ├Łnsan f├Żtrat├Ż ve vicdan├Ż her nimetin mutlaka ├ż├╝k├╝r istedi├░ini bilir. Bir peygambere kavu├żmu├ż ve hidayete ermi├żse ├ż├╝kr├╝n├╝ Allaha yapar. Aksi hale bat├Żl mabutlara tapar. Bu tapma insan vicdan├Żn insan├Ż zorlamas├Żyla ger├žekle├żir. G├╝zelli├░i takdir hissi de insan f├Żtrat├Żnda mevcuttur. Sergiler, fuarlar bu his ile ger├žekle├żir. ├Łnsan bu yarat├Żl├Ż├ż├Żn├Żn gere├░i olarak, ├żu sema y├╝z├╝nde sergilenen y├Żld├Żzlar├Ż, zemin y├╝z├╝nde boy g├Âsteren ├ži├žekleri, a├░a├žlar├Ż, ormanlar├Ż dolduran ceylanlar├Ż, aslanlar├Ż, denizlerde kayna├żan bal├Żklar├Ż seyretmek ve onlardaki ├Łl├óh├« sanat├Żn m├╝kemmelli├░ini takdir etmek durumundad├Żr.

Tarih: Dinler tarihi ├żahittir ki, be├żeriyet hi├žbir devrini dinsiz ge├žirmemi├żtir. Bat├Żl, hatta g├╝l├╝n├ž dahi olsa, hemen her devirde bir dine inanm├Ż├ż ve bir manevi sistemi takip etmi├żtir. ├Łnsan f├Żtrat├Żna bu Allah koymu├żtur ve insan ona inanmakla m├╝kelleftir.

Kur'an: Kur'an-├Ż Kerim'in Kelamullah oldu├░unu ispat eden b├╝t├╝n deliller, ayn├Ż zamanda Cenab-├Ż Hakk'├Żn varl├Ż├░├Żn├Ż da ispat eder durumdad├Żr. Kur'an'├Żn Allah kelam├Ż oldu├░una dair y├╝zlerce delil vard├Żr ve bunlar, o mevzu ile alakal├Ż ├Łslam kaynaklar├Żnda en ince teferruat├Żna kadar mevcuttur. B├╝t├╝n bu deliller, kendilerine mahsus dilleriyle "Allah vard├Żr" derler.

Peygamberler: Peygamberlerin ve bilhassa Peygamberler Efendisi ├Łki Cihan Serveri'nin (s.a.v.) peygamberli├░ini ispat eden b├╝t├╝n deliller de, yine Cenab-├Ż Hakk'├Ż anlatan delillere dahil edilmelidir. Zira Peygamberlerin varl├Żklar├Żn├Żn gayesi, Tevhid; yani Allah'├Żn varl├Żk ve birli├░ini ilan etmektir. ├ľyleyse, her peygamberin kendi peygamberli├░ini ispat eden b├╝t├╝n delilleri, ayn├Ż zamanda, Cenab-├Ż Hakk'├Żn varl├Ż├░├Żna da delil olmaktad├Żr. Bir peygamberin hak nebi oldu├░unu ifade eden b├╝t├╝n deliller, ayn├Ż kuvvetle, hatta daha da ├Âte bir kuvvetle "Allah vard├Żr ve birdir" demektedir.
Rabbim,her vesiLede SEN├ŁN keremin sakl├Żd├Żr,
SebepLer say├Żs├Żnca hamd SANA....


“Benimdir” diye bildiklerim Senindir
Beni bende olanlara bende etme
“Ben” diye bildi├░im de Senin emrindir
Beni bende b├Żrak├Żp Senden etme
Rabbim, y├╝z├╝m├╝ Sana d├Ând├╝m
G├Ânl├╝m├╝ de Sana ├ževir
Rabbim, bir Seni bir bildim
Sevdalar├Żm├Ż Sende bitir...